به گزارش  صفیر گیلان، اسماعیل نورصالحی امروز در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه تعاملات خوبی ما بین دانشگاه علوم پزشکی و کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت برقرار است، گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همانند طرح فلج اطفال در کل کشور اجرایی می شود و خوشبختانه […]

به گزارش  صفیر گیلان، اسماعیل نورصالحی امروز در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه تعاملات خوبی ما بین دانشگاه علوم پزشکی و کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت برقرار است، گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همانند طرح فلج اطفال در کل کشور اجرایی می شود و خوشبختانه در دوران اجرای طرح فلج اطفال استان گیلان عملکرد بسیار خوبی ارائه کرد .

وی با بیان اینکه تعامل شهرداری رشت با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای طرح های مختلف نشان دهنده جامع نگری مدیران این حوزه است افزود: در تلاشیم تا با تبلیغات وسیع و اطلاع رسانی مناسب، طرح بسیج ملی فشار خون در استان گیلان بسیار خوب و با عظمت برگزار شود .

نورصالحی با تاکید بر اینکه به واسطه نوع زندگی و مصرف بالای نمک در گیلان مردم این استان بیش از دیگر استانهای کشور در معرض ابتلا به فشار خون قرار دارند گفت: در استان گیلان چهار برابر دیگر استان های کشور نمک مصرف می کنند و این مسئله موجب افزایش سکته های قلبی و مغزی شده است .

وی با اشاره به اینکه باید به مقوله پیشگیری و اطلاع رسانی درباره مضرات مصرف نمک و ابتلا به بیماری هایی از جمله فشار خون توجه بیشتری معطوف شود بیان کرد : مردم گیلان از سطح سواد و آگاهی بسیار بالایی برخوردار هستند و همواره در چنین مباحثی تعامل بهتری از خود نشان می دهند .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برچیده شدن نمکدان ها از روی سفره ها کاهش مصرف نمک در استان را به همراه دارد افزود: یقینا با تحقق این مهم از بروز بسیاری از بیماریها پیشگیری می شود .

وی با تاکید بر اینکه برای اطلاع رسانی عمومی می توانیم از ظرفیت اتوبوس ها و تاکسی های درون شهری استفاده کنیم گفت: افراد در زمان اجرای این طرح با مراجعه به مراکز و ایستگاه های درمانی تحت غربالگری قرار می گیرند.