مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره ملی فیلم‌نامه نویسی و نمایشنامه نویسی «آیات» از سری جشنواره‌های بین‌المللی آیات به میزبانی این استان خبر داد. به گزارش صفیر گیلان به نقل از فارس ،فیروز فاضلی امروز در رشت اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در راستای ترویج و تبلیغ […]

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره ملی فیلم‌نامه نویسی و نمایشنامه نویسی «آیات» از سری جشنواره‌های بین‌المللی آیات به میزبانی این استان خبر داد.
به گزارش صفیر گیلان به نقل از فارس ،فیروز فاضلی امروز در رشت اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف قرآن و عترت(ع)، جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی با موضوع قرآن و عترت (ع) را با عنوان «جشنواره آیات» با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.
وی، اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مربوط به قرآن و سیره پاک ائمه معصومین علیهم(ع)، گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه قرآن و سیره، شخصیت و معارف اهل بیت(ع) و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده‌تر آن را از اهداف جشنواره مذکور عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به محورهای موضوعی جشنواره ملی فیلم‌نامه نویسی و نمایشنامه نویسی «آیات» اشاره کرد و افزود: داستان‌های قرآن و عترت (ع)، اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام(ص) و دیگر پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین(ع) و شخصیت‌های دیگر قرآنی، تمثیل‌های مرتبط با قرآن و عترت (ع) و همچنین مضمون‌ها و معارف دینی و قرآنی از موضوع‌های جشنواره ملی فیلم‌نامه نویسی و نمایشنامه نویسی «آیات» است.
فاضلی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم‌نامه نویسی و نمایشنامه‌نویسی «آیات» در سه بخش فیلم‌نامه نویسی، نمایشنامه‌نویسی و بخش ویژه، بیان کرد: بخش ویژه جشنواره مذکور با محور موضوعی طرح ۱۴۵۰ سوره مبارکه «حدید» برگزار می‌شود.
وی، ارائه آثار را در حوزه سینما (فیلمنامه‌های داستانی و مستند) و نمایش (متن نمایشنامه صحنه‌ای و خیابانی) خواند و تصریح کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.ayaategilan.ir مراجعه کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، آخرین مهلت ارسال آثار را تا پایان دی ماه امسال عنوان کرد و گفت: اسفندماه امسال مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی فیلم‌نامه نویسی و نمایشنامه نویسی «آیات» در این گیلان برگزار می‌شود.