به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ همزمان با ولادت با سعادت حضرت مهدی موعود (ع)، جشن ستادی نیمه شعبان به همت معاونت آمور دانشجویی و فرهنگی، با حضور مسوولین و کارکنان دانشگاه در سالن اجتماعات مرکز دانشگاهی پورسینای رشت، برگزار شد. دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ همزمان با ولادت با سعادت حضرت مهدی موعود (ع)، جشن ستادی نیمه شعبان به همت معاونت آمور دانشجویی و فرهنگی، با حضور مسوولین و کارکنان دانشگاه در سالن اجتماعات مرکز دانشگاهی پورسینای رشت، برگزار شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم، ضمن تبریک ایام فرخنده نیمه شعبان و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: اراده خداوند متعال بر این است که مستضعفان وارثان زمین خواهند شد و منتظران ظهور آن حضرت، آماده برای آمدن و تحقق وعده خداوند هستند.

رییس دانشگاه با بیان این که منتظران آن حضرت، دارای ویژگی های خاصی هستند، تصریح کرد: البته نمی توان دست روی دست گذاشت تا حضرت حجت (عج) ظهور کنند و همه چیز درست شود. بلکه باید زمینه های لازم در حوزه های مختلف فراهم شود، در این خصوص انتظار باید از جنس آمادگی باشد، درست همانند سربازی که با آمادگی کامل، منتظر دستور فرمانده  است.

وی برنامه توسعه فردی و توسعه اجتماعی را در مقوله انتظار ضروری خواند و تصریح کرد: در توسعه فردی، هر کس باید در هر مسوولیتی که قرار دارد، خود را به سطح بالایی از توانمندی و شکوفایی برساند، در این زمینه انگیزه روحی و معنوی در مسیر تعالی و کمال هر فرد نسبی است و با دیگری تفاوت دارد.

دکتر یوسف زاده ادامه داد: اما توسعه اجتماعی، همان برنامه ی ایجاد زمینه مناسب برای تحقق امر ظهور است و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایران نیز زمینه ساز این امر بزرگ می باشد، در این راستا جوامع، حرکت خود را به سوی پیش فرض ها آغاز خواهند کرد، وی با بیان اینکه مشکل اصلی و مشترک در تمام جوامع بشری، نداشتن نقشه راه است، خاطر نشان کرد: در این زمینه در حرکت به سوی کمال، قرآن و تعالیم الهی چراغ راه برای منحرف نشدن از مسیر اصلی خواهد بود و طبیعی است که راه های مختلف، چالش هایی به همراه داشته باشد که با یاری همدیگر می توان گام هایی موثر در این زمینه برداشت.

رییس دانشگاه،  داشتن برنامه و دوری از روزمرگی را یکی از ویژگی های مهم یک منتظر واقعی عنوان کرد و افزود: برنامه راهبردی دانشگاه نیز از جنس برنامه هایی است که برای رسیدن به هدف و نجات از روزمرگی تبیین گردیده است، این برنامه با ارزش هایی مانند عدالت محوری و پایبندی به اخلاق حرفه ای، ارزش گذاری برای ذینفعان، دانش محوری، خلاقیت و نوآوری و چابکی در ارایه ی خدمات، مسیری مشخص را طی می نماید و از این حدود تخطی نخواهد کرد.

رییس دانشگاه تاکید کرد: تمام این ارزش ها برگرفته از روح و مفهوم تعالیم روح بخش الهی است و در نهایت هدف همه ما رسیدن به کمال و فراهم نمودن جامعه بهتر در راهی توقف ناپذیر می باشد.

وی در پایان با اشاره به در پیش رو بودن رویداد مهم و سرنوشت ساز انتخابات، حضور حداکثری تمام دانشگاهیان را گامی بزرگ و ارزشمند خواند و خاطر نشان کرد: امیدوارم با حضور فعال در روز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، شایستگی سربازی امام زمان (عج) را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا امیر چهری مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با تبریک ایام ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) اظهار داشت: باید جامعه نیز برای پذیرش عدالت آمادگی داشته باشد تا زمینه ظهور فراهم شود، در این خصوص هر فرد در حوزه کاری مرتبط، اگر وظیفه سازمانی و فردی خود را به درستی انجام دهد، در امر ظهور، تعجیل ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: برای بروز هر انقلابی، نیاز به رهبرآگاه، قانونی جامع، یاران خاص و پذیرش از سوی جامعه مخاطب است و بدون این چهار اصل هیچ انقلابی شکل نخواهد گرفت، امیدوارم که هر کدام از ما بتوانیم به نوبه خود زمینه را برای ظهور آقا امام زمان (عج) فراهم سازیم.

گفتنی است؛ جشن ستادی نیمه شعبان با برنامه های متنوع فرهنگی همچون مولودی خوانی، اجرای نمایش و اهدای جایزه همراه بود.