به گزارش صفیر گیلان؛شصت و هشتمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد. علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در این جلسه طی سخنانی ضمن اشاره به وقوع […]

به گزارش صفیر گیلان؛شصت و هشتمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد.
علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در این جلسه طی سخنانی ضمن اشاره به وقوع تصادفات متعدد و مشکلات ترافیکی در محورهای رشت – فومن و رشت امامزاده هاشم، لزوم شکل گیری تیم کارشناسی مشترک جهت بررسی علل و عوامل موثر بر وقوع تصادفات در محورهای یاد شده و ارائه راهکارهای پیشنهادی در ۳ بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را مورد تاکید قرار دادند.
وی تسریع در روند پیگیری تامین و نصب نیوجرسی در محور آستانه به کیاشهر را که در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مطرح شد ، از اولویتهای مهم ارتقای ایمنی در استان برشمرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رسیدگی ویژه به مشکلات ترافیکی موجود در محورهای رشت- امامزاده هاشم و کیاشهر- آستانه از سوی دستگاههای ذیربط شد.
اکبری مقدم در ادامه ضرورت توجه به ارتقای ایمنی محور اسالم – خلخال و تامین پوشش مخابراتی این محور در محدوده راهدارخانه لرزره را مورد تاکید قرار دادند.
در این نشست محمدرضا نازک کار، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان و دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان نیز طی سخنانی گفت: یکی از معضلات محورهای استان خصوصاً رشت- فومن وجود مراکز خدماتی متعدد در حاشیه راه و اشغال حریم جاده ها با خودروهای تعمیراتی بوده که رفع این مشکل نیاز به همکاری دستگاههای قضایی با راهداری دارد.
در این نشست توکلی، مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان گزارشی از روند پیگیری نقاط کور مخابراتی در نقاط پرتصادف و راهدارخانه های استان ارائه نموده و گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته ۴ نقطه کور مهم و اساسی در محورهای کوهستانی استان شناسایی و به وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات جهت رفع اساسی ارسال گردید.
وی افزود: تامین پوشش مخابراتی نقطه کور محور اسالم به خلخال در محدوده راهدارخانه لرزره از سوی دو اپراتور ایرانسل و همراه اول در حال پیگیری بوده که طبق برنامه ریزی انجام شده در سال آتی نسبت به نصب دکل و برقراری ارتباط مخابراتی اقدام خواهد گردید.
سرهنگ محمد پور رئیس پلیس راه استان نیز در این نشست ضمن ارائه آمار جانباختگان تصادفات ۱۰ ماهه سالجاری در محورهای پرتصادف استان گفت: ۴ محور رشت به لنگرود، لنگرود به چابکسر، رشت به فومن و تالش به آستارا بیشترین تصادفات را در محورهای استان گیلان به خود اختصاص داده اند.
وی سپس ضمن اشاره به نرخ بالای تصادفات و تلفات در محور رشت- قزوین عواملی نظیر وجود درختان حاشیه راه، تعدد محلهای تردد عابران و موتورسواران و بریدگیهای غیر استاندارد و نبود دید کافی و سرعت غیر مجاز را از علل اصلی تصادفات و تلفات در محور مذکور برشمرد و لزوم توجه جدی به این محور را یادآور شد.
رئیس پلیس راه استان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حمایت شرکتهای بیمه از اجرای  طرحهای آموزش ارتقاء ایمنی در سطح استان شد.