به گزارش صفیر گیلان،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان،با اشاره به اهمیت رودخانه ها و بسترآن  افزود: بستر رودخانه از مصادیق انفال است و در حوزه مدیریت منابع طبیعی قرار دارند. به جز اراضی جنگلی واقع در حرائم رودخانه ها که مسولیت رسیدگی آن با منابع طبیعی است، مرجع تعیین و متولی بستر و سایر […]

به گزارش صفیر گیلان،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان،با اشاره به اهمیت رودخانه ها و بسترآن  افزود: بستر رودخانه از مصادیق انفال است و در حوزه مدیریت منابع طبیعی قرار دارند. به جز اراضی جنگلی واقع در حرائم رودخانه ها که مسولیت رسیدگی آن با منابع طبیعی است، مرجع تعیین و متولی بستر و سایر نقاط حریم رودخانه ها وزارت نیرو می باشد.

دکترمحسن یوسف پور همچنین درخصوص قوانین طرح هادی درمحدوده شهرها وروستاها اعلام داشت: طرحهای هادی با توجه به تعریف قانون سال ۸۴ در محدوده شهرها، شهرک ها و روستاها دارای محدوده و حریم هستند که طرح جامع آن را شورای عالی شهرسازی و معماری تهیه می کند.

دکتر مسعود منصور، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز، به موضوع رفع تداخلات پرداخت و تصریح کرد: درخصوص رفع تداخلات برابر شیوه نامه مربوط به منابع طبیعی شهرستان ها نسبت به تهیه نقشه کاداستر شده اراضی ملی، مستثنیات اشخاص و مدیریت امور اراضی اقدام می گردد.

وی خاطرنشان کرد: با ادغام دو نقشه تهیه شده در کارگروه شهرستانی، نقشه تجمیعی همراه با سوابق پرونده برای تصمیم گیری به کمیسیون استان ارسال خواهد شد.

منصور، به اسناد تفکیکی در واگذاری های مشاعی اشاره کرد و گفت: در صورتی که قبلا در پلاک ملی سند مشاعی صادر نشده باشد با درخواست مدیریت امور اراضی و با هماهنگی ثبت اسناد املاک برای محدوده مورد نظر صورتجلسه تفکیکی تنظیم می شود.