صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری درمراسم روز رشت که پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار رشت، نمایندگان مجلس وشهردار و اعضای شورای شهر و برخی مدیران استانی و شهرستانی و تعدادی از مفاخر رشت در محل سالن شهدای ناجا واقع در میدان انتظام برگزار شد، گفت: انشاء اله همه با هم برای بهبود شرایط […]

صفیر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری درمراسم روز رشت که پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار رشت، نمایندگان مجلس وشهردار و اعضای شورای شهر و برخی مدیران استانی و شهرستانی و تعدادی از مفاخر رشت در محل سالن شهدای ناجا واقع در میدان انتظام برگزار شد، گفت: انشاء اله همه با هم برای بهبود شرایط رشت و بهبود وضعیت مردم گامی مؤثر برداریم.

وی با اشاره به فرهنگ متعالی و تمدن دیرین شهر رشت  گفت:بطور کلی استان گیلان  و رشت بانی بسیاری از اولین‌ها نظیر تاسیس اولین داروخانه،،اولین شعبهٔ بانکی ایران،اولین کتابخانه ملی ایران ،اولین قطار ایران ،اولین مریضخانه ملی ایران (پورسینا)،اولین خانه معلولین و سالمندان در ایران ،اولین بازیگر تئاترِ زنِ ایران ،اولین چاپخانه و روزنامه ایران،اولین بلدیه ایران (شهرداری)،اولین خیابان سنگ فرش ایران و خیلی از اولین های دیگر در کشور بوده است.

سالاری تصریح کرد؛ تاریخ و فرهنگ متعالی رشت با وجود مردمان متعهد علارغم  کمبود زیر ساختها سرشار از تمدن است و نشانه درک بالی مردم منطق است.

استاندار گیلان در بخشی دیگری از سخنانش و با اشاره به وقایع روزهای اخیر، اظهار داشت: گیلانی‌ها بالاخص جوانان که سرمایه‌های گیلان زمین و کشور هستند، در وقایع روزهای اخیر نیز ابعاد دیگری از فرهنگ غنی این دیار را در گلایه مندی  به منصه ظهور رساندند و این تمایز به روشنی قابل مشاهده بود.

دکتر مصطفی سالاری  به برخی کاستی‌ها موجوددر جامعه اشاره و افزود:  مردم حق دارند انتقاد کنند؛ البته باید توجه داشته باشیم اگر کم و کاستی وجود دارد ارتباطی به انقلاب و نظام اسلامی ندارد بلکه قطعاً عملکرد ما مسئولان نقص دارد.

مسئولان باید سرما و گرمای مردم را احساس کنند /یک نفر کارشکنی کند کارنامه همه خراب خواهد شد

استاندار گیلان  با اشاره به اینکه شکوه و عظمت ما از مردم است گفت: فکر نکنیم که اگر مردم یقه ما را بگیرند شکوه و عظمت ما کم می شود .

وی خواستار شد تا درهای اتاق مسئولان برای مردم باز و مردم به راحتی به ما دسترسی داشته باشند تا بتواند خود را به ما برساند .

 استاندار گیلاندرست عمل کردن مسئولان را افتخاری برای مردم دانست و گفت: نباید بین ما و مردم مرزی باشد.

ایشان با اشاره به اینکه ما حقوق می گیریم و باید پاسخگو باشیم گفت: عظمت و شکوه نظام ما از مردم است و هر کسی از نظام حقوق می گیرد باید پاسخگو باشد.

سالاری با اشاره به اینکه سرمایه گذار نمی تواند به راحتی کار کند و موانع زیادی پیش رویش است گفت: در بهتر شدن شرایط کشور و استان همه دخیل هستیم و باید همه با هم کار کنیم و اگر یک نفر کار شکنی بکند کارنامه همه تاریک و خراب است.

 درک جوانان از طرف من به علت فاصله سنی کم من با جوانان  است

استاندار گیلان با بیان اینکه همه ی ما در قبال جوانان مسئول و دارای وظایف هستیم گفت: در پیشرفت جامعه همه سئول هستیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان انقلاب و اهداف انقلاب را دوست دارند گفت: امروز اگر جوان ۳۵ ساله بخشدار شود ریسک نیست بلکه باید به جوانان اعتماد کنیم  زیرا دوران انقلاب همین جوانان  ۱۷ تا ۱۸ سال هدایت جنگ را عهده دار بودند.

سالاری تصریح کرد: من در این منطقه هیچ جوان غیر انقلابی نمی بینم و باید شیوهو روش کار و عمل کردن خود را تغیر دهیم زیرا ما عامل شدیم تا جوان به راه نادرستی رفته است.

 ایشان خواستار تغیر در شیوه کار مسئولان شد و گفت:صاحبان کارهای ما مردم هستند و ما حقوق بگیر مردم هستیم.

 ایشان در بخشی دیگر از گفتمان خود خواستار شد تا سعی کنیم حرف جوانان را بشنویم و به آنها اعتماد کنیم تا به ما اعتماد کند.

باید به جوانان فرصت دهیم، تا در مناصب مختلف تجربه کسب کنند

 استاندار گیلان از رسانه ها خواست تا حرف جوانان را باز نشر دهند و گلایه های شان را به گوش مسئولان برساند.

ایشان تصریح کردند؛ منافع ملی ما و سیانت دینی ما جوانان هستند و نباید برایشان جای گلایه مندی گذاشته و جوانان نیز باید گلایه خود را به نحوی ارائه دهند که باعث سوء استفاده دشمنان و کشورهای دیگر نشود.

وی آرمانهای انقلاب را متعلق به جوانان دانست و گفت: در سرزمین متمدن مثل رشت که گلایه مندی آن هم متمدنانه است فضاهای باز برای حرف زدن جوانان فراهم شود.

  وی مهمترین عامل اعتراضات و  ورود جوانان در چند روز اخیر در سطح شهرها و کشور  در خیابانها را تورم و بیکاری ندانست و گفت: ما به جوانان اجازه ندادیم که حرفهای خود را مطرح کند.

 مصطفی سالاری با اشاره به اینکه فاصله سنی من نسبت به استانداران کشور  با جوانان کمتر است گفت:من از همه ی جوانان کمک می طلبم وگلایه هایشان را تمام گوش می شنوم و از آنها انتظار کار آفرینی دارم.

از اظهار نظرات و اعمال سلایق شخصی بپرهیزیم

استاندار گیلان به سفرهای شهرستانی خود اشاره و افزود: در برخی مناطق و شهرها افرادی چون دهیاران با سلیقه مسئولان در برنامه حضور پیدا می کند و من این درک را دارم که مسئولان فقط افراد موافق را در نشست می اورند و معترضین را ورود نمی دهند در حالی که من دوست دارم صدای انهای که معترضند را بشنوم.

 وی خواستار شد تا مسئولان سلیقه شخصی خود را بر مبنای انقلابی بودن یا نبودن یک فرد قرار ندهند زیرا این درست نیست و ما باید پاسخگوی وجدانمان باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ما در دوران جنگ تفکیک افراد را نداشتیم گفت: سعی کنیم امروز نیز بین شایسته ها رتبه بندی نکنیم.

این کشور، نظام و انقلاب متعلق به همه مردم است؛ کاری نکنیم بستر برای سوء استفاده‌ مخالفان و دشمنان نظام اسلامی فراهم گردد*

سالاری تاکید کرد؛برای حل مشکلات مردم لازم است منیت‌ها، دیوار کشی‌ها و منافع و سلایق گروهی و حزبی را کنار بگذاریم و همه کمک کنیم.

وی افزود:به هیچ کسی در خارج از مرزهای کشور اجازه ندهیم حتی تصور کند می‌تواند تیشه به ریشه ی منافع ملی ما بزند.

استاندار تاکید کرد؛ برای خدمت رسانی به مردم از فضای و بازیهای سیاسی استفاده نکنیم و همه به داشتن کشور و انقلاب و رهبرمان افتخار کنیم.

 وی در پایان ضمن تقدیر از همه ی آنهای که با شیوه اصولی گلایه ها را مطرح کردند و از متانت در ورود نیروی انتظامی گفت: من از مردمی که که به موقع برای آرامش دیگران به صحنه رفتند تقدیر و تشکر می کنم.