به گزارش اختصاصی صفیر گیلان، شهردار رشت تاکید کرد؛ بستن مرزها و نداشتن ارتباطات مانع پیشرفتهاست/نباید پول شهروند کم برخوردار در جیب اقلیت که لایق ثروت نیست باشد/ طبل تو خالی داشته هایمان از گذشته را برای دل خوشی به صدا در نیاوریم/گاهی به خود تلنگر بزنیم/برای حمایت از سرمایه گذاران فرا قانونی هم […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان، شهردار رشت تاکید کرد؛ بستن مرزها و نداشتن ارتباطات مانع پیشرفتهاست/نباید پول شهروند کم برخوردار در جیب اقلیت که لایق ثروت نیست باشد/ طبل تو خالی داشته هایمان از گذشته را برای دل خوشی به صدا در نیاوریم/گاهی به خود تلنگر بزنیم/برای حمایت از سرمایه گذاران فرا قانونی هم عمل می کنم
شهردار رشت در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز دانشجو و تقدیر از همکاری و همراهی خبرنگاران گفت: مبداء بسیاری از تحولات در سطح استان و شهر از نگاه علمی است که از درون دانشگاه ها خارج می شود و به تسریع امور کمک می کند.
شهردار رشت با اشاره به اینکه اگر فکر کنیم که همه چیز داریم و مرزها را ببندیم هرگز پیشرفت نخواهیم داشت گفت:حامی عملی سرمایه داران هستم و برای این موضوع فرا قانونی هم عمل میکنم.

ثابت قدم با بیان اینکه با تکرار این که رشت اولین شهر بوده و به داشته های گذشته تکیه دهیم معلوم نیست تا کی باید این طبل توخالی را با خود همراه کنیم گفت: فقر گیلان و رشت نشان از توخالی بودن این طبل است.
ایشان به وضعیت رقابتی در کلان شهرهای دنیا اشاره و افزود: نیاز است هر روز به خود تلنگر بزنیم و به کیفیت زندگی ایده ال فکر و شهر و شهروند روند پیشرفت را طی کنند.
شهردار رشت تاکید کرد؛ از هویت و داشته ها استفاده کنیم و با برند سازی و سبکهای جدید و تولید سبک با دنیا رقابت کنیم..
ایشان از پیشرفت و بهینه سازی و حرکت های شهرداری رشت در زمینه های مختلف گفت: ما یک روز در چین و سوئد و روزی دیگر در کربلا و و اربعین حسینی هر کدام از این برنامه ها برایمان ارزشمند و مبنای توسعه کشورما هستند.
ثابت قدم رکن مدیریت شهری را برای به عمل تبدیل کردن استراتژی در پیشرفتها و عدالت و اقدام و … مهم خواند و گفت:اگر در این شهر اعتماد شهروند نباشد سرمایه گذار نیست و شاهد سرمایه گذاری پایدار نخواهیم بود. .
وی به گفتمانها ی شهرداری با سفرا و وزراء خارج از کشور اشاره و افزود: ما نمی توانیم مرزها را ببندیم و گفتمان نداشته و کار کنیم باید با مشارکت شهروندان و ارتقاء سطح شهر و خانواده و … بتوانیم شخصیت فرهنگی ایجاد و بعد از آن میراث و توانمندیها را با برند خارج از مرز با محتوا فراتر از مرزها ببریم..
محمد علی ثابت قدم با بیان اینکه ما به هزینه و بهروری ها فکر می کنیم گفت: ما در هر فضایی یک بار مثل شهر خلاق حضور پیدا کردیم و در برخی حوضه ورود نکرده جایی دیگر بخاطر کارهایی که کردیم برای اینکه زحمات حدر نرود می رویم. .
شهردار کلان شهر رشت با تاکید براینکه برخی چه بودند و چه شدند و ما چه بودیم چه شدیم گفت: در مورد موضوعاتی که سوال پرسیدید از جمله کنده کاری ها باید بگویم موقعی که می خواهیم یک موضوع محلی را ملی و جهانی بکنیم باید شهر کنده شود و ما سعی کردیم ارام ارام این کار را بکنیم و نباید فقط به داشته ۲۰۰ سال پیش تکیه کنیم.
ثابت قدم با بیان اینکه ما از توسعه شهر پایدار صحبت می کنیم باید موضوع زیست محیطی و ترافیک برایمان مهم باشد و دنبال حاشیه سازی نباشیم.
وی افزود: در شهر اسلامی باید توزیع ثروت اسلامی باشد و نباید پول عده ای دست دیگری باشد گفت: افردی با سه ماشین هر روز از درب منزل خارج می شوند وبا ماشینهایشان شهر را اشغال و ترافیک ایجاد ولی هنوز بعد از سالها عوارض ساختمانی را به دلایلی نداده اند واین پول عوارض برای من و شما و مردم است.
وی افزود: درست نیست پول کسی دیگر تو جیب دیگری باشد و پول شهروند کم برخوردار در جیب اقلیت که لایق ثروت نیستند باشدو این کجا شهروند اصیل است.

ثابت قدم تصریح کرد؛من دنبال دو قطبی کردن جامعه نیستم ولی برای من بدهکاران فرقی ندارند که جزء دولتی ها باشند یا خصوصی و …
شهردار رشت با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار خانوار در رشت هستند که شهرداری فقط ۱۲۰ هزار نفر را می شناسد گفت: از این تعداد یک درصد عوارض می دهند و شهرداری با یک درصد عوارضی می چرخد.

ایشان با تاسف گفت: ما همیشه تشویق می کنیم که عده ای خلاف کنند و پول شهرداری و شهروند را ندهند و وقتی می گویم هر کس زندگی خودش را بکند این حل مشکلات را به همراه نخواهد داشت و باید ما به کارهایشان در برخی موارد نظارت و دخالت داشته باشیم.
ثابت قدم تاکید کرد؛ در شهر ۲۰۰۰ چاله است این نباید زیاد مهم باشد زیرا بارندگی ها مانع از کار اسفالت است و شما اصحاب خبر و رسانه فقط دنبال چاله ها نباشید و جاهای دیگر و کارهای دیگر را هم ببینید.
وی اظهار کرد ما نمی توانیم با زدن یک دگمه شهر را پاریس درست کنیم و امروز فقط ما درگیر فقر اقتصادی نیستیم بلکه فقر مهار تی هم هست .
وی تصریح کرد؛ ماست مالی کار من نیست و من می توانم چاله ها را با دو فرغون اسفالت پر کنم ولی مدیریت شهری این نیست.
.
وی در پاسخ به کنده کاریهای آبهای سطحی گفت: چرا برای آب سطحی به مازندران از دولت اعتبارات اختصاص می یابد ولی به گیلان نه باید دقت کنیم.
ثابت قدم در پاسخ به برخی سوالات در حوزه های مختلف گفت: من از تیم فوتبال سفید رود و فوتسال بانوان حمایت کردم و گم شدن پرونده ها را در شهرداری پیگیری و از مستند بلدیه چون برایمان ارزشمند است کمک و پیگیری برخی کارها را خواهم داشت.
وی به طرح جامعه پسماند نیز اشاره و افزود: این طرح در سال ۸۸ رویکرد عملیاتی نداشته ولی در برنامه راهبردی در حال اجرا است .
ثابت قدم به موضوع کارتن خوابهای شهر رشت نیز اشاره و تاکید کرد: در حوضه پیشگیری اقدامات زیادی در سکوت انجام شده و باید این اقدامات دیده شود و به برخورد ها از طرف کارکنان شهرداری با ارباب رجو که مورد انتقاد بود نیز پرداخت و گفت: سعی می کنم با زیر مجموعه شهرداری در نشستی تذکرات لازم را بدهم زیرا موضوع احترام به ارباب رجو در پیشرفت و توسعه شهر مهم است.
وی از اصحاب خبر و رسانه خواست که در دل شهر نفوذ کرده و مشکلات را عمیق تر ببینند نه فقط چاله ها و بازارچه و چکه کردن اب از روی پل صابری و…..