محسنی همچنین ایجاد ۱۷۳ طرح اشتغالزایی با اعتبار بیش از ۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۱۰۰ نفر در راستای محرومیت زدایی از اقدامات شهرستان خواند و گفت:تمامی برنامه ها  و فضاهای بهره برداری در دهه فجر با رعایت پرتوکل های بهداشتی خواهد بود.

اختصاصی/صفیر گیلان؛فرماندار فومن پیش از ظهر امروز در نشست  خبری با اصحاب رسانه که در سالن فرمانداری و با حضور تعدادی محدود خبرنگار برگزار شد ضمن تشکر از  رسانه های شهرستان در راستای مطالبه گری مردمی و انعکاس عملکرد مسئولان گفت:خبرنگاران شهرستان در حوادث و بحران کرونا  بازوان مسئولان  در افزایش کمک  های مومنانه بودند.

محمد رضا محسنی شهرستان ومن را در اجرای دستوالعمل های بهداشتی و طرح مواسات در استان پیشرو واند و گفت:کرونا در شهرستان تهدید ها را به رصت ها تبدیل کرد.

فرماندار فومن  به ۴۲ سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره و افزود:  انقلاب ایران با خودباوری ملت در مقابله با استکبار جهانی بزرگترین انقلاب قرن را رقم زد.

وی به انقلابهای رخ داده جهانی اشاره و افزود: بسیاری از این انقلاب ها نتوانست به نتیجه مطلوب دست پیدا کند و متوقف شد.

محسنی در بخشی دیگر به تبیین مفاهیم دین  و تعالی دینی در اجرای عدالت اجتماعی  پرداخت و گفت: متاسفانه ما هنوز نتوانستیم به شکل کاملی با اجرای عدالت اجتماعی به اهدا خود برسیم و مسئولان تمام تلاش ود را علارغم فراز و فرودها در طی ۴۲ سال داشتند.

وی به تحریم و جنگ و ترور و …. در طول سالهای انقلاب علیه کشور و ملت ایران اشاره و اظهار کرد؛دشمن تمام تلاش خود را داشت تا نهاد انقلاب را از پا در آوردنهال انقلاب با خون پاک جوانان که در ریشه انقلاب جاری شد  و زنده ماند.

فرماندار فومن امنیت پایدار را مهمترین شاص توسعه یافتگی ها در کشور خواند و گفت:ما با مجاهدت  سربازان و بسیجیان توانستیم امنیت پایدار را داشته باشیم.

محسنی به وعده دشمنان برای دلسرد کردن مردم به نظام اسلامی اشاره و افزود:تابستان گرم  یکی از وعده های دشمن  بود که گفته بود مردم جشن ۴۰ سالگی انقلاب  را نخواهند دید ولی به یومن حضور نیروهای امنیتی  و خون شهدا  ما امسال جشن ۴۲ سالگی انقلاب را جشن میگیریم.

وی به دستاوردهای انقلاب در میان هجمه تحریم ها  اشاره و افزود:جمهوری اسلامی  در عرصه های مختلف از جمله هوا فضا،انرژی هسته ای  و دستیابی به واکسن کرونا و …. جز معدود کشورهایی است که به خود باوری ملی  به دست آوردهای مهم دست یافت.

فرماندار فومن در جمع خبرنگاران  اظهار کرد؛ امروز دشمن دنبال معرفی ناکارآمدی دولت نیست بلکه در صدد است تا جمهوری اسلامی را ناکارآمد معرفی کند و رسانه باید  با تولید محتوا و فضای مجازی دست آوردهای دولت و نظام را به گوش مردم برسانند.

تقدیر از خلبان رحمانی نماینده هوانیروز به جهت رفع چالش ها و محرومیت زدایی 

نماینده دولت تدبیر و امید ضمن تشکر از مردم و نیروی نظامی و گروه جهادی و هئیت مذهبی در مقابله و مبارزه با ویروس کرونا گفت:در کنار اقدامات از ظرفیت و اعتبارات هوانیروز در راستای محرومیت زدایی  نیز بهره بردیم که جا دارد از خلبان رحمانی نماینده هوانیروز در گیلان در رفع چالش که بیشترین بهره   را بردیم تقدیر و تشکر کنم.
وی مهمترین اقدامات ارتش راشامل محرومیت زدایی ،تجهیز مراکز درمانی،آب رسانی به روستای آبرود و ساخت ۱۰ واحد مسکن محرومان با مشارکت سپاه، تجهیز مصلی ،کمک به حوزه علمیه،تامین کل فرش مصلی فومن که بیش از یک میلیارد بوده خبر داد،گفت:ساخت پل روستایی در شهرستان از دیگر اقدامات هوانیروز بوده و بزرگترین کار که با حضور سردار قربانی و امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در شهرستان اتاق افتاد تجهیز بیمارستان امام حسن مجتبی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان بود.

محسنی  مهمترین عناوین برنامه های دهه فجر امسال را در شهرستان فومن که بخاطر شرایط کرونایی در فضای مجازی ارائه می شود شامل؛۱۰۹ برنامه فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا ،رژه خودرویی،ویزیت رایگان،گلباران مزار شهدا،رزمایش کمک مومنانه،دیدار با خانواده اولین معلم شهید گیلان شهید ابراهیم جعفری بوویینی و ….

فرماندار فومن پروژه های عمرانی را شامل ۳۲ پروژه با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان در ۹ بخش  شامل راه،پل،آسفالت توسعه شبکه برق و … خواند.

وی به  پروژه های  بخش کشاورزی شامل لایروبی انهار و آب بندان ها با اعتبار ۵۶۳ میلیون تومان اشاره و افزود: احیاء باغات چای شهرستان و اسلاح کشت در راستای اقتصاد مقاومتی در منطقه پیش حصار با اعتبار ۲۴۰ میلیون تومان از دیگر برنامه های شهرستان در دهه فجر امسال است.

محسنی از افتتاح سالن ورزشی باستانی شهرستان با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: افتتاح مدرسه شش کلاسه با اعتبار ۴ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان توسط نوسازی مدارس و افتتاح مسکن محرومین با اعتبار ۱ میلیارد ۸۴۸ میلیون تومان توسط کمیته امداد ،سپاه و بهزیستی همچنین ایجاد ۱۷۳ طرح اشتغالزایی با اعتبار بیش از ۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۱۰۰ نفر در راستای محرومیت زدایی از اقدامات شهرستان  است.

فرماندار فومن به حوزه آبرسانی و اقدامات بزرگ در این حوزه اشاره و افزود: در منطقه تیمور کوه با اعتبار ۴۳۴ میلیون تومان آبرسانی روستاهای میشکه و کلتان سر  با اعتبار ۵۰ میلیون تومان بر داد.

وی همچنین از افتتاح دهیاری در روستاهای گربه کوچه و حیدر آلات با اعتبار۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: دیواره سازی بتنی رودخانه ها و افتتاح واحد سلولزی تولید دستمال کاغذی با اعتبار ۷ میلیارد تومان  در بخش خصوصی از دیگر برنامه دهه فجر شهرستان فومن است.

ایشان از حضور استاندار گیلان و مدیران استانی در افتتاح خانه های بهزیستی که به شکل نمادین کل استان در شهرستان فومن و در روستای گشت رودخان برگزار می شود خبر داد و گفت: تمامی برنامه ها  و فضاهای بهره برداری در دهه فجر با رعایت پرتوکل های بهداشتی خواهد بود.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری