اختصاصی/صفیر گیلان؛فرماندار شفت عصر امروز در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دولت ضمن تبریک عید ولایت و امامت و عید غدیر خم  افزود ؛بهرمندی از منویات و تبیین فرهنگ غدیر به عنوان یک حادثه تاریخی برای همگان امری الزامی است. فرماندار شفت مهمترین بعد تاریخی این عید بزرگ و تاثیرات بر گرفته ازآن را بر جهان اسلام […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛فرماندار شفت عصر امروز در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دولت ضمن تبریک عید ولایت و امامت و عید غدیر خم  افزود ؛بهرمندی از منویات و تبیین فرهنگ غدیر به عنوان یک حادثه تاریخی برای همگان امری الزامی است.

فرماندار شفت مهمترین بعد تاریخی این عید بزرگ و تاثیرات بر گرفته ازآن را بر جهان اسلام حادثه کربلا خواند و افزود: بحث ولایت و امامت و تاثیر ان و تبیین این ولایت توسط متولیات امرفقط در حد یک جشن و سرور نباشد و برای جوانان باز خوانی شود.

وی به فرارسیدن ۲۸ مرداد سالروز کودتای آمریکا برای بازگرداندن شاه به کشور اشاره و در ادامه به مقایسه وضعیت سیاسی ایران در تاریخ معاصر پرداخت و افزود : ساقط نمودن پهباد ایالات متحده و آزادی کشتی توقیف شده ایران در جبل الطارق نشان از پیروزی مقاومت و دیپلماسی کشورمان دارد و این کارهای ارزشمند نباید ساده انگاشته شود .

فرماندار شفت با بیان اینکه هفته دولت فرصت مغتنی برای بیان خدمات یک ساله دستگاه های اجرایی و خدماتی است افزود : در اطلاع رسانی خدمات دولت که همان دستاوردهای نظام اسلامی است کوتاهی می شود و مدیران باید به این موضوع توجه نموده و از ظرفیت اصحاب رسانه برای بیان عملکردهای خود بهره ببرند .
فرماندار شفت با بیان اینکه هیچ وقت در تاریخ ندیدیم که کشوری مثل ایران مقابل کشور انگلیس بایستد و جلوی یک حرکت نظامی کشور امریکا را بگیرد، امروز جراید امریکا این پیروزی دیپلماسی را تیتر کردند و این مقاومت در مقابل زیادخواهیی است.

وی با اشاره به اینکه بین نقد ، انتقاد و تخریب تفاوت وجود دارد و باید به اینکه نکته توجه داشته باشیم که همه ما ساکنان یک کشتی هستیم تصریح نمود : ایجاد امید در جامعه وظیفه همه دستگاه ها است .

وی در ادامه رمز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر را ساده زیستی و یکسان بودن گفتار و عمل آنان برشمرد و افزود :منش مدیریتی و اخلاق و رفتار پسندیده و ساده زیستی از دیگر شاخصه های این شهیدان والا مقام بود .

محسنی با بیان اینکه مدیری که معتقد به ارمانهای نظام نباشد هم به خود و هم به ملت و زیر مجموعه خود خیانت کرده گفت: تلاش کنیم انچه در زندگی مدیریتی و اجتماعی می گویم عمل کنیم.

فرماندار شفت در بخش دیگری از سخنان خود بررسی علل عقب افتادگی های عمرانی شفت را برای طی نمودن راه پیشرفت ضروری دانست و افزود : ابلاغ انتخاب این شهرستان به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته کشور فرصت مغتنمی برای تمرکز دستگاه های اجرایی و خدماتی استان و کشور برای جبران عقب ماندگی های عمرانی شهرستان شفت است .
وی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری ۵۴ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید افزود : مهمترین این طرح های در حوزه راهسازی ، بنیاد مسکن ، برق ، گردشگری ، کشاورزی و آب شرب روستایی است .

ایشان به مشکلات حوزه آب شرب اشاره و افزود: در داخل شهر شفت ۱۶ کیلومتر شبکه فرسوده داریم که کیفیت پایین آب  بخاطر نبود بسترهای مناسب است.

محمد رضا محسنی فرماندار شفت با اشاره به اینکه درب اتاق بنده به روی همه باز است گفت: مدیران ادارات نماد های هفته دولت را در اتاق کار خود ترسیم کنند تا جایی که مردم احترام و تکریم به ارباب رجوع  رادر این ادارات  درک کنند.