به گزارش صفیر گیلان؛حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام گازرسانی به ۲۲ روستای استان اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ها بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال هزینه شده است و با احتساب این روستاها تعداد روستاهای گازدار در گیلان به ۲ هزار و ۵۷ روستا رسیده است. مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان […]

به گزارش صفیر گیلان؛حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام گازرسانی به ۲۲ روستای استان اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ها بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال هزینه شده است و با احتساب این روستاها تعداد روستاهای گازدار در گیلان به ۲ هزار و ۵۷ روستا رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت:  این روستاها در ۶ شهرستان سیاهکل، رودبار، رودسر، لنگرود، شفت و تالش قرار داشته و دارای ۸۱۶ خانوار می باشند و با برخورداری این روستاها از گاز طبیعی، درصد بهره مندی گاز روستایی استان به ۹۵ ممیز ۵۵ صدم درصد افزایش یافته است.

مهندس اکبر با اشاره به این موضوع که هم اکنون خطوط گاز به دورترین نقاط استان رسیده است، اظهار نمود: با اجرای این پروژه ها در هفته دولت امسال، مجموع طول شبکه گاز در استان به بیش از ۲۱ هزار و یکصد کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه شرکت گاز هم اکنون به بیش از ۹۸ درصد از خانوارهای استان گازرسانی نموده است، اظهار داشت: برای تحقق این مهم بیش از ۶۰۰ هزار انشعاب گاز در سطح استان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان بیان کرد: هم اکنون یک میلیون و ۱۱۰ هزار مشترک گاز طبیعی در استان گیلان، مصرف کننده گاز طبیعی هستند که از این تعداد، یک میلیون و ۲۱ هزار متعلق به بخش خانگی، بیش از ۸۳ هزار مشترک مربوط به بخش تجاری، ۵ هزار و ۸۳۵ مشترک در بخش صنعتی، ۹۶ جایگاه CNG مربوط به بخش حمل و نقل و سه مشترک در بخش نیروگاهی می باشند.

مهندس اکبر در پایان گفت: این شرکت با نزدیک شدن به پایان عملیات توسعه گاز در استان، به سمت کیفی سازی خدمات حرکت نموده و در همین راستا با اجرای پروژه های کیفی متنوع از قبیل سیستم قرائت آنلاین صورتحساب، ایجاد پایگاه داده مکانی (GIS)، مرکز پیام و اتفاقات یکپارچه گاز، سامانه تلفنی ۳۴۱۴، سیستم مکانیزه پاسخگویی به شکایات، نرم افزار موبایل خدمات الکترونیک گاز و …. در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم شریف استان گام برداشته است.