به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از شفت، محمدرضا محسنی ظهر امروز در نشست شورای ترافیک و ستاد تسهیلات سفر شهرستان شفت بابیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی هویت شهرستان با یک تقاطع غیر همسطح یا یک میدان تعریف می‌شود که از ارزوهای مردم شفت است گفت: شهرستان‌های شفت، فومن، ماسال و صومعه‌سرا شهرستان‌های معین هم […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از شفت، محمدرضا محسنی ظهر امروز در نشست شورای ترافیک و ستاد تسهیلات سفر شهرستان شفت بابیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی هویت شهرستان با یک تقاطع غیر همسطح یا یک میدان تعریف می‌شود که از ارزوهای مردم شفت است گفت: شهرستان‌های شفت، فومن، ماسال و صومعه‌سرا شهرستان‌های معین هم هستند که ایجاد این میدان و تقاطع غیر هم‌سطح علاوه بر اینکه موجب تسهیل آمدوشد می‌شود، باعث می‌شود تا ترافیک در شهرستان راحت‌تر بشود.

محسنی با اشاره به اینکه ادارات این شهرستان  اجرای صحیح بخشنامه‌ها و مقررات و مصوبات را  در  برنامه اول کاری خود داشته باشند گفت: من از همه دستگاه‌هایی که در امر و وظایف خود  در این شهرستان موفق عمل کرده‌اند تشکر می‌کنم.

وی بابیان اینکه شورای ترافیک با متخلفان در اجرای مصوبات برخورد می‌کند، افزود:دستگاهی که به عنوان عامل تصادف به علت درست انجام ندادن وظایف خود شود به عنوان مجرم به دستگاه قضایی معرفی می شود.

فرماندار شفت ضمن تشکر از رئیس پلیس‌راه اسبق فومنات، گفت: سرگرد امیدی، رئیس فعلی پلیس‌راه فومنات  با تجارب فراوان به این سمت انتخاب شدند سعی کنیم همه ی دستگاها از تجارب ایشان استفاده کنیم.

مقام عالی دولت در شهرستان شفت امار تصادفات  را قابل تعمل خواند و گفت: این امار بخشی به فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه  و بخشی دیگر به فرهنگ سازی ترافیکی در مقاطع سنی پایین به ویژه پیش دبستانی و مهد کودکها  بر می گردد.

محسنی با اعلام اینکه بستن کمربند ایمنی اکنون به فرهنگ تبدیل شده است، گفت: اکنون اگر کمربند ایمنی بسته نشود با برخورد کودکان و خردسالان مواجهه می‌شویم.

رئیس شورای ترافیک شفت با اشاره به اینکه برخی هزینه ها در شهرستان سرمایه گذاری محسوب می شود گفت:سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هزینه ای است که می تواند در بحث ترافیک بسیار اثر گذار و مفید باشد و اعضای شورای ترافیک این هزینه را در راستای پیشگیری و فرهنگ سازی ببینند.

فرماندار شفت به اقدامات اندیشیده شده کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در حوزه ترافیک شهرستان اشاره کرد و گفت: آزادسازی محورهای اصلی جاده‌ها و استفاده از توانمندی‌های داخلی اداراه راه  برای آزادسازی شانه‌های خاکی شریان‌ها کار بسیار خوبی بود که تاکنون انجام شده است.

وی بابیان اینکه در برنامه کوتاه مدت از ظرفیتهای میانی دستگاها استفاده شود گفت:  در برنامه بلندمدت باید مسیرهایی که در زیرساخت‌ها  مشکل دارد مثل  مسیر ملاسرا به شفت و جیرده به رشت که  از دید مهندسی ساخته نشده است دید مهندسی را ببینیم.

فرماندار شفت بابیان اینکه اگر پل کوزان نگاه مهندسی شده بود اکنون ما مشکل ترافیکی نداشتیم، گفت: سرعت کاه‌ها در همه جای دنیا در حال جمع‌آوری است اما شفت تازه شروع به احداث کرده است.

محسنی بابیان اینکه در پیچ‌های جاده‌های شفت اصول ساخت راه دیده نشده است، گفت: ما ناچاریم در برخی از محورها از جمله کوزان  و ملاسرا سرعتکاه ایجاد کنیم تا جلوی تصادفات و انحرافات گرفته شود.

وی بابیان اینکه من از عملکرد شهرداری شفت در خط کشی و نصب سرعت کاه و رنگ آمیزی جداول داخل شهری راضی نیستم گفت: در این شهر اقدامات کوتاه مدت ایجاد نشده و حتما باید حادثه و تصادف رخ دهد تا شهرداری ورود کند .

رئیس شورای ترافیک شهرستان شفت خواستار شد تا مصوبات این جلسه توسط شهرداران و بخشداران اجرایی  و هر ۱۵ روزه در بخشداریها جلسات برگزار و ماهانه گزارش به شورای ترافیک فرمانداری ارسال گردد

فرماندار شفت بابیان اینکه در برخی مسیرها حتی یک لامپ نباید خاموش باشد چون ممکن است باعث تصادف شود گفت: رواسای اداره برق و راه تلاش می کنند ولی باید در داخل شهر و جایی که نیاز است نصب لامپ ال ای دی انجام شود.

محسنی بابیان اینکه از تمامی ادارات شفت ماهانه گزارش عملکرد می‌خواهم، گفت: گزارشات دستگاه‌ها اگر در حد یک خط هم باشد باید به فرمانداری ارسال شود تا فرمانداری در جریان امورات شهرستان باشد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه ایمن سازی راه  روشنایی و سرعت کاه است گفت: با توافق کارشناسان اداره راهداری و پلیس‌راه فومنات در برخی از نقاطی که ایجاد سرعتکاه اولویت دارد ساخت آن تسریع پیدا کند.

ایشان سه نقطه داخل شهر را جزء اولویت روز خواند و گفت:این سه نقطه ظرف امروز و فردا اقدام شود.

وی به لزوم تشکیل کارگروه بازرسی بر شورای ترافیک شهرستان تأکید کرد و گفت: باید تیم بازرسی اعم از فرمانداری، پایانه، پلیس، مرکز بهداشت تشکیل شود و گزارش اقدامات انجام شده سریعاً به فرمانداری گزارش شود.

رئیس شورای ترافیک شهرستان شفت با اشاره به اینکه  دوربین‌های مداربسته در محورهای گردشگر پذیر شفت نصب شود گفت: روستاهایی که در مسیر گردشگری قرار دارند و عبور و مرور مسافران و گردشگران هستند باید بخشداران با بهره‌گیری از ظرفیت دهیاری دوربین‌های پلاک خوان را نصب کنند.

فرماندار شفت این شهرستان را تنها شهرستان فاقد دوربین خواند و گفت: مشکلات زیر ساختی مهمترین عامل نداشتن دوربین در این شهر بوده و این در حالی است که دوربین به توسعه شهری کمک می کند و در خصوص ورودی شهر احمد سر گوراب دوربین راه افتاده است.

ایشان تاکید کردند؛شهرداری شفت و نیروی انتظامی  ظرف مدت یک هفته جهت نصب و راه اندازی  دوربین داخل شهر اقدام کنند

محسنی افزود: اگر قرار است جاده تولاب بره ایجاد و توسعه یابد، باید دوربین‌هایی نصب شود که جلوی قاچاق چوب گرفته شود و در آن‌طرف هم گردشگری را رونق بیشتری بدهد.

وی به‌ضرورت تعریض شانه‌های خاکی در معابر منتهی به تفرج‌گاه‌ها و اماکن زیارتی در شفت تأکید کرد و گفت: شانه‌های خاکی در محورهای امامزاده ابراهیم و هم امامزاده اسحاق علی‌الخصوص در نقاطی که در تصرف اداره راه و شهرسازی است باید تعریض شود.

فرماندار شفت نصب تابلوهای و علائم راهنمایی و رانندگی و علائم اخباری و اخطاری در محورهای اصلی شهرستان و همچنین تعریض جاده خرمکش، سیاهمزگی، پلنگ پشت و خرفکل نیز از اداره راه و شهرسازی خواستار شد.

محسنی به‌ضرورت ایجاد پارکینگ در شهرک امامزاده ابراهیم  شفت تأکید کرد و گفت: در دونقطه زمین ۷۰۰ متری برای ایجاد پارکینگ اماده است و اداره بنیاد مسکن باید اقدام کند.

وی بابیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی هویت شهرستان با یک تقاطع غیر همسطح یا یک میدان تعریف می‌شود که از ارزوهای مردم شفت است گفت: شهرستان‌های شفت، فومن، ماسال و صومعه‌سرا شهرستان‌های معین هم هستند که ایجاد این میدان و تقاطع غیر هم‌سطح علاوه بر اینکه موجب تسهیل آمدوشد می‌شود، باعث می‌شود تا ترافیک در شهرستان راحت‌تر بشود.

فرماندار امروز در جلسه شورای ترافیک با اشاره به اینکه مسائل فنی این موضوع حل شده و در بحث کمیته مناقصه است گفت؛به زودی پلی که در مسیر رشت به فومن و شفت است تخریب و با ایجاد میدان وتقاطع  غیر همسطح مشکلات مردم منطقه رفع می گردد.

وی از دستگاههای خدماتی و امدادی خواست تا هماهنگی داشته و اصلاح ورودی شهر و پاکسازی مسیرهای ورودی و بحث زباله و پسماند را رفع کنندو این هماهنگی بین دستگاهی برای خدمات دهی به مسافران و گردشگران الزامی است.

فرماندار شفت  با بیان اینکه ما هیچ گونه افزایش قیمت در حوزه درون شهری و برون شهری نداشتیم گفت: تعزیرات تیم خود را برای بازرسی میدانی  در سطح شهرستان مدیریت کند.

محسنی شهرستان شفت را شهری گردشگری خواند و گفت: با شناسایی ظرفیتهای شهرستان ما درصد بالای جمعیت تحت پوشش کمیته امداد را نخواهیم داشت.

ایشان با بیان اینکه کسی که اندیشه غنی داشته باشد فقیر نیست گفت: شهرستان شفت با چشم اندازها  و پتانسیلها  و مسیر گردشگری می تواند شهری غنی شود.

 وی خواستار احیاء آب بندانهای این شهرستان شد و اظهار کرد:اگر اطراف آب بندانهای کلاچ خندان ، ملاسرا ،خرطوم و مژده گلهای محمدی کاشته شود هم باعث زیبایی و هم درآمدزایی می شود.

ایشان خواستار اجرایی شدن روز شفت شد و گفت: با کمک مسئولان و شفتی های مقیم این روز هم برای نشان دادن توانمندی شهرستان و هم بیان کاستی ها  برگزار شود.

محسنی از رئیس میراث فرهنگی شهرستان خواست تا بحث جشنواره های محلی  و ایجاد بازارچه صنایع دستی  و نمایشگاهی  را با استفاد از بخش خصوصی  در این شهرستان اجرایی کند و به برند شهرستان از جمله پنیر سیاه مزگی و صنایع دستی  توجه شود.

فرماندار شفت از رواسای ادارت اوقاف و تبلیغات اسلامی و … خواست تا تمرکز بیشتر داشته و برنامه های مدون ارائه دهند./زلیخا صفری راسته کناری