به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص بارش برف در پایان هفته جاری در سطح جلگه و کاهش محسوس دما گفت: طبق پیش بینی هواشناسی، بارش برف از سحرگاه فردا (جمعه) شروع می شود و مدت زمان آن نسبت برف گذشته طولانی تر و سنگین تر است. وی […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص بارش برف در پایان هفته جاری در سطح جلگه و کاهش محسوس دما گفت: طبق پیش بینی هواشناسی، بارش برف از سحرگاه فردا (جمعه) شروع می شود و مدت زمان آن نسبت برف گذشته طولانی تر و سنگین تر است.

وی با بیان اینکه به محض آگاهی از این توده هوای سرد و برفی جلسات ویژه در ستاد مدیریت بحران و کارگروه‌های مختلف شکل گرفته افزود: فرمانداران و همه مدیران اجرایی استان به صورت آماده باش هستند.

IMG_0422

نماینده عالی دولت در گیلان به نشست شب گذشته ی خود با فرماندهان نظامی، انتظامی و اعلام آمادگی این نیروها در استفاده از ماشین آلات سنگین و امدادی در برف اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به سنگینی برف پیش بینی شده از امکانات لجستیکی و ماشین آلات نظامی ، انتظامی ، ارتش و نیروهای دریایی بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه اکیپ های مختلف راهداری با مدیریت جدید این مجموعه به منظور بازگشایی و کنترل مسیرها مستقر هستند خاطرنشان کرد: انتظار ما از مردم این است تا از ورود خودروهای تک سرنشین به معابر جلوگیری کنند و  همراهی لازم را داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه طبق پیش بینی هواشناسی برودت هوا در سطح جلگه بین منفی ۶ تا منفی ۱۰ درجه خواهد رسید گفت: مردم با صرفه جویی در مصرف گاز و همکاری با عوامل ستاد مدیرت بحران شرایط را برای خدمت رسانی بیشتر فراهم کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به آمادگی بخش های آب، برق، گاز ، راهداری و شهرداری ها؛ استان آماده ی مقابله با بارش سنگین برف است.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده مردم با معضلاتی کمتری نسبت به برف قبل مواجه شوند.

وی افزود: ذخایر ارزاق عمومی ، سوخت و آرد و نان برای چندین ماه تأمین شده است و هیچ گونه مشکلی را در این خصوص نداریم.