شرکت گاز استان گیلان در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ توانست بیش از ۱۱۶ کیلومتر عملیات شبکه گذاری گاز را برای گازرسانی به روستاها و حفرات خالی شهرها اجرا کند.

به گزارش صفیر گیلان ؛حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص توسعه شبکه گاز استان گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۱۱۶ کیلومتر شبکه گذاری گاز در گیلان اجرا شده است که از این میزان بالغ بر ۸۱ درصد متعلق به مناطق روستایی و صعب العبور می باشد.

مدیرعامل گاز گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: با اجرای این عملیات، مجموع طول خطوط و شبکه گازدار در استان گیلان به بیش از ۲۱ هزار و ۴۵۰ کیلومتر افزایش یافته است.

حسین اکبر همچنین از نصب بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ انشعاب جدید گاز در نیمه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مجموع انشعابات گاز در گیلان به بیش از ۶۱۳ هزار عدد رسیده است، اظهار داشت: نصب انشعابات در روستاها همانند حفرات خالی شهرها با سرعت در حال اجراست و بیش از ۶۷ درصد از علمک های نصب شده در نیمه نخست سال جاری متعلق به بخش روستایی می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در خاتمه با اشاره به برخورداری بیش از ۹۸ درصد خانوارهای شهری و روستایی گیلان از نعمت گاز طبیعی، گفت: علیرغم نزدیک شدن به پایان عملیات گازرسانی در گیلان، شرکت گاز برای برخورداری مناطق باقیمانده استان از نعمت گاز، تلاش مستمر و جدی در دستور کار دارد