مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورود بیش از ۹۷۰ هزار خودرو به استان طی ۱۷ روز در قالب طرح نوروزی خبر داد و گفت: بیش از ۸۶۰ هزار خودرو نیز از گیلان خارج شدند.

صفیر گیلان؛فریبرز مرادی در گفت وگویی ، با اشاره به آخرین گزارش آمار تردد طرح نوروزی در استان گیلان، اظهار کرد: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار گیلان، از ۲۳ اسفند لغایت نهم فروردین شاهد تردد یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۷۹۶ خودرو بودیم.

وی از ورود ۹۷۴ هزار و ۲۴۹ وسیله نقلیه به گیلان در طرح نوروزی خبر داد و افزود: همچنین ۸۶۷ هزار و ۵۴۷ وسیله نقلیه از گیلان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، بیشترین میزان ورودی را از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با میزان تردد ۴۰۲ هزار و ۱۱۵ وسیله نقیله دانست و تصریح کرد: محور رامسر – چابکسر نیز با میزان تردد ۳۰۰ هزار و ۶۳۲ وسیله نقلیه دومین محور پرتردد استان است.

مرادی، همچنین بیشترین میزان خروجی از استان را از طریق محور چابکسر – رامسر با میزان تردد ۲۹۷ هزار و ۳۹۰ وسیله نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون اوج تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ بوده و وسایل نقلیه در ساعات اوج متوسط سرعت ۶۹ کیلومتر در ساعت داشتند.

وی همچنین اضافه کرد: روز گذشته ۵۸ هزار و ۵۶۹ خودرو وارد گیلان و ۶۹ هزار و ۵۱۱ خودرو از گیلان خارج شده است.