به گزارش صفیر گیلان، میرشمس مومنی زاده در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شهرستان بندرانزلی دارای ظرفیت ها و جاذبه های بسیار خوب گردشگری می باشد، گفت: معمولا بیشتر مسافرانی که در تعطیلات نوروز به استان گیلان سفر می کنند از این شهر ساحلی نیز بازدید می کنند. وی با اشاره به اینکه […]

 

به گزارش صفیر گیلان، میرشمس مومنی زاده در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شهرستان بندرانزلی دارای ظرفیت ها و جاذبه های بسیار خوب گردشگری می باشد، گفت: معمولا بیشتر مسافرانی که در تعطیلات نوروز به استان گیلان سفر می کنند از این شهر ساحلی نیز بازدید می کنند.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در آماده باش کامل هستند، افزود: ۲ هزار نفر از عوامل دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی، انتظامی و اداری در طول تعطیلات نوروز به شهروندان و مسافران خدمت رسانی خواهند کرد.

فرماندار شهرستان انزلی، با اشاره به اینکه از یک ماه گذشته تا کنون در جلسات مختلف در این راستا برنامه ریزی کرده ایم، گفت: تسهیلات سفر در امور شهر به شهرداری و در روستا به بخشداری محول شده است.

این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه کلیه مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، در آماده باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: همه مراکز گردشگری و تفریحی، پارک های ساحلی، طرح های سالمسازی و واحد های گردشگری در این ایام پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود.

مومنی زاده ادامه داد: همچنین واحد های اقامتی با یک هزار و ۵۲۰ اتاق و پنج هزار و ۳۰۰ تخت پذیرای این مسافران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جهت روانسازی ترافیک در تعطیلات نوروز طرح ویژه ترافیکی تدوین شده که به مرحله اجرا در خواهد آمد، بیان کرد: با توجه به ساحلی بودن شهرستان رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی هم طی روز های گذشته برگزار شده تا چنانچه با حوادث دریایی مواجه شدیم تمرین لازم برای مقابله با این سوانح انجام شده باشد.

فرماندار انزلی، توسعه فضای سبز، بازسازی مبلمان شهری، پاکسازی و نظافت ویژه شهر، روستاها و حاشیه راه ها و نظارت بر بازار و ترمینال   ها را از دیگر اقدامات ستاد تسهیلات سفر در بندر انزلی برشمرد و عنوان کرد: این ایام در ادارات افراد کشیک فعال بوده و تیم منتخب بازرسی نیز در طول تعطیلات نوروز از سراسر شهرستان بازرسی و نظارت به عمل خواهند آورد.