رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از حمایت‌های بی‌مثال دولت به‌ویژه دکتر نوبخت در سازمان برنامه‌وبودجه در جهت جبران عقب‌ماندگی‌های بخش بهداشت و درمان گیلان، اظهار کرد: طی ۱۵ ماه اخیر شاخص‌های بخش بهداشت، درمان و آموزش در گیلان در مقایسه با گذشته رشد قابل‌ توجهی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر روز گذشته با حضور در دفتر رئیس سازمان برنامه بودجه کشور با دکتر محمدباقر نوبخت-معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و همچنین سردار سعید محمد – فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه دیدار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از حمایت‌های بی‌مثال دولت به‌ویژه دکتر نوبخت در سازمان برنامه‌وبودجه در جهت جبران عقب‌ماندگی‌های بخش بهداشت و درمان گیلان، اظهار کرد: طی ۱۵ ماه اخیر شاخص‌های بخش بهداشت، درمان و آموزش در گیلان در مقایسه با گذشته رشد قابل‌ توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه تمام توان خود را در جهت بهبود زیرساخت‌های سلامت در استان به کار می‌گیریم، افزود: نباید عقب‌ماندگی‌های بهداشتی، درمانی و حتی آموزشی گیلان، ما را از تلاش برای رسیدن به نقطه مطلوب بی‌انگیزه کند.

دکتر سالاری بر ضرورت همگرایی و هم‌افزایی همه‌جانبه در جهت پیش برد اهداف سلامت‌محور به نفع مردم تأکید کرد و گفت: مردم گیلان مستحق خدمت بیش‌ازپیش هستند و باید با تلاش مستمر و منظم شاخص‌های زیربنایی و روبنایی حوزه سلامت را ارتقاء داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه نباید تنها به درآمدهای اختصاصی و یا ردیف‌های اعتباری معمولی بسنده کرد، افزود: حوزه سلامت گیلان فراتر ازآنچه تصور می‌شود از متوسط کشور عقب بوده ازاین‌رو باید با ارتباط مؤثر و هدفمند و پیگیری مجدانه و بی توقف در پی جبران کمبودهای استان شتافت.

وی همچنین از عزم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه به جهت رفع کمبودهای حوزه بهداشت و درمان تقدیر کرد و گفت: وجود سپاه در سراسر تاریخ ، مایه خیروبرکت بوده و امروزه قرار گرفتن منابع، تخصص و تعهد سپاه در کنار خادمان مردم در بخش بهداشت و درمان قابل‌ستایش است.

دکتر سالاری با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه در خصوص طرح‌های توسعه‌ای بخش بهداشت، درمان و آموزش و همچنین احداث بیمارستان‌های جنرال در رشت، گفت: لحظه شناسی و اقدام به‌موقع قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه به جهت رفع کمبودهای حوزه سلامت و به ارمغان آوردن سطح دسترسی مکفی برای مردم در سراسر کشور ازجمله در استان کم برخوردار گیلان نشان از اوج بالندگی و بلوغ مدیریتی فرمانده و مدیران قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه حکایت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مقدمات لازمه برای آغاز فاز عملیاتی قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اجرای طرح‌های بزرگ فنی و عمرانی در گیلان در حال مهیا شدن است، تصریح کرد: برجای گذاشتن اقدامات بزرگ به نفع مردم، بسیار ارزشمند است و علاوه برافزایش سطح رضایتمندی در مردم، رضایت خداوند را نیز به همراه خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست در خصوص جزئیات تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه و همچنین سازمان برنامه‌وبودجه ازجمله تأمین اعتبار پروژه‌ها مباحثی مورد طرح و بررسی قرار گرفت.