اختصاصی/صفیر گیلان؛ «روح‌الله قنبری» امروز(یک‌شنبه، ۳۰ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در گیلان اظهارکرد: این جشنواره همزمان در ۳۲ استان کشور در حال برگزاری است. مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این جشنواره دوسال یک بار برگزار می شود گفت: تاکنون ۶۵ اثر به دبیرخانه استانی […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ «روح‌الله قنبری» امروز(یک‌شنبه، ۳۰ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در گیلان اظهارکرد: این جشنواره همزمان در ۳۲ استان کشور در حال برگزاری است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این جشنواره دوسال یک بار برگزار می شود گفت: تاکنون ۶۵ اثر به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شده است.

قمری ۶ بخش جشنواره فیلم مقاومت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره آثار خود را در ۶ بخش فیلم بلند داستانی، فیلم کوتاه، پویانمایی، مستند، انیمیشن و فیلم‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی با بیان اینکه به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بخش “فیلم‌سازان بسیجی” امسال به جشنواره فیلم مقاومت اضافه شده است تصریح کرد: فراخوان جشنواره از خردادماه منتشر شد و تاکنون ۶۵ اثر توسط هنرمندان گیلانی در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

قنبری با بیان اینکه فیلم کوتاه و بلند داستانی، مستند، پویانمایی، انیمیشن و فیلم‌نامه از موضوعات جشنواره مقاومت است تصریح کرد: منتخبین استانی در اختتامیه این جشنواره تجلیل می‌شوند و از هر بخش نفر برگزیده به جشنواره بین‌المللی راه می‌یابد.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اینکه آثار ارسال شده توسط داوران جشنواره فیلم مقاومت مورد ارزیابی قرار گرفت افزود: برگزیدگان‌ استانی فیلم مقاومت به جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم مقاومت که در هفته بسیج برگزار می‌شود راه‌ می‌یابند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان تقدیر از مدافعان سلامت و مدافعان مقاومت را از برنامه‌های جانبی جشنواره فیلم مقاومت در گیلان اعلام کرد و بیان داشت: اختتامیه این جشنواره پنج‌شنبه(۳ مهر) در تالار مرکزی رشت با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

قنبری از اکران فیلم‌های منتخب جشنواره خبر داد و افزود: از اول تا سوم مهر روزی ۲ فیلم در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت اکران می‌شود.

وی در پایان به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهارکرد: تئاتر بلند با موضوع شهدای غواص و با عنوان “دستان بسته” یکشنبه ۳۰ شهریورماه ساعت ۱۸:۳۰ در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود و همچنین نشست “عصری با شعر” نیز امروز ساعت ۱۷ با حضور شاعران برجسته گیلان در حسینیه هنر رشت برگزار می‌شود.

خبرنگار/زلیخا صفری