به گزارش صفیر گیلان؛ ، محمدرضا محسنی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان ضمن  فرارسیدن عید سعید غدیر خم را پیشاپیش تبریک گفت و افزود : مناسبت های مذهبی فرصتی مناسب برای بازگوکردن تاریخ و حقایق دینی برای دانش آموزان است. فرماندار شفت با بیان اینکه گازرسانی به بخش عمده […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ ، محمدرضا محسنی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان ضمن  فرارسیدن عید سعید غدیر خم را پیشاپیش تبریک گفت و افزود : مناسبت های مذهبی فرصتی مناسب برای بازگوکردن تاریخ و حقایق دینی برای دانش آموزان است.

فرماندار شفت با بیان اینکه گازرسانی به بخش عمده مدارس این شهرستان در سال گذشته انجام گرفته است افزود : با تجمیع مدارس و در نظر گرفتن امکانات مناسب برای رفت و آمد دانش آموزان می توان  کیفیت و سرعت خدمات رسانی را بهبود بخشید.

IMG_3677

وی با اشاره به اینکه در سال جاری اعتبارات شهرستان شفت به صورت تخصصی و تجمیعی تقسیم شده است افزود : با تخصیص اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استخر شنای مدرسه دکتر حسابی تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید همواره تلاش کنیم تا فضای شادابی برای کودکان و نوجوانان  امروز و آینده سازان فردا فراهم کنیم افزود : ایجاد نشاط باید بر اساس باورهای دینی و مذهبی و فرهنگ پویای ایرانی باشد .

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه تردید و تخریب فرهنگ ایثار و شهادت برنامه استکبار جهانی در کشورمان است افزود : ارزش های دفاع مقدس و مدافعین حرم باید توسط معلمان برای دانش آموزان تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه سن ابتلا به بیماری اعتیاد به ۱۲ سال کاهش یافته است افزود : آسیب های اجتماعی و مواد مخدر جدیدو صنعتی  در کمین کودکان و نوجوانان است که باید برای مقابله با آن برنامه ریزی شود.

محسنی  با بیان اینکه موضوع محیط زیست و پسماند باید در بین دانش آموزان فرهنگ سازی شود پیشنهاد کرد ؛ اولین گروه مردم نهاد زیست محیطی با مشارکت دانش آموزان شفتی و با محوریت اداره حفاظت از محیط زیست و آموزش و پرورش این شهرستان و همکاری سایر دستگاه های ذیربط  تشکیل گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باید قبل از آغاز سال تحصیلی جدید نسبت به ایمن سازی مدارس حاشیه راه های اصلی اقدام کند افزود : پلیس راهور بر عملکرد سرویس مدارس خارج از حوزه شهری و نیروی انتظامی در حوزه شهری  نظارت می کند و شبکه بهداشت و درمان با عرضه اقلام غیر بهداشتی در حاشیه مدارس برخورد قانونی انجام خواهد داد.

فرماندار شفت با بیان اینکه تاسیس مدارس نمونه دولتی و شاهد  در این شهرستان در دست پیگیری قرار دارد افزود : سلامت آب شرب مدارس شفت و احمدسرگوراب پس از اجرای پروژه  آبرسانی غرب نزدیک بهبود خواهد یافت. وی در پایان تصریح کرد : ادارت برق ، گاز و آب موظفند قبل از قطع هرگونه انشعاب مدارس با آموزش و پرورش شهرستان شفت هماهنگ کنند.

رییس آموزش و پرورش شفت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۲۰ دانش آموز این شهرستان در سال جاری در آزمون استعداد های درخشان پذیرفته شده اند افزود : با تدابیر انجام شده هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال جدید بدون مشکل انجام پذیرفت.

سالار نجفی با بیان اینکه امسال از ۵۳۰ داوطلب ورود به دانشگاه در شهرستان شفت ۴۰۰ نفر مجوز ورود به دانشگاه ها را کسب کرده اند افزود : با ارتقای شاخص های آموزشی این میزان قابل افزایش در سال های آتی است.

وی با اشاره به اینکه توزیع کتب درسی مقاطع ابتدایی ، کار و دانش و پیش دانشگاهی توسط آموزش و پرورش شفت انجام خواهد شد افزود : کتاب های دیگر مقاطع در بازار و توسط یک نماینده توزیع در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت .

نجفی در ادامه با بیان اینکه ۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان شفت تحصیل خواهند کرد افزود : این میزان نسبت به سال گذشته ۳۰۰ نفر کاهش داشته است.