به گزارش صفیر گیلان، تور انزلی و تالاب گردی ،اعضای شورای اسلامی شهر رشت ، فعالین محیط زیست ، اصحاب رسانه و تاکید بر رفع مشکلات محیط زیستی تالاب های گیلان و توجه به زمینه های همکاری مشترک رشت و انزلی برگزار شد.     به گزارش صفیر گیلان به نقل از  واحد خبر […]

 

به گزارش صفیر گیلان، تور انزلی و تالاب گردی ،اعضای شورای اسلامی شهر رشت ، فعالین محیط زیست ، اصحاب رسانه و تاکید بر رفع مشکلات محیط زیستی تالاب های گیلان و توجه به زمینه های همکاری مشترک رشت و انزلی برگزار شد.

 

 

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت همزمان با برگزاری سومین دوره جشنواره لاله های تالابی در بندرانزلی با حضور محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر و محمد حسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر ، جمعی از فعالین محیط زیستی و اصحاب رسانه از تالاب انزلی بازدید کردند.

 

 

 

در این تور یک روزه، محمود عباسیان از دوستداران و فعالان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان راهنما حضور داشت و به ارائه توضیحات جامعی پرداخت ؛ بهمن صالح نیا پیشکسوت فوتبال گیلان نیز با حضور در جمع فعالین محیط زیست و اصحاب رسانه، ضمن ابراز خرسندی از حضور میهمانان رشتی در بندرانزلی، به فرهنگ بالای گیلانیان اشاره کرد.

 

 

 

بازدید از اسکله صیادی، ادای احترام به مقام شامخ شهدا و شهید یدالله بایندر، بازدید از کانال ارتباطی تالاب انزلی با دریای خزر، بازدید از کاخ موزه نظامی میان پشته، تالاب گردی با قایق و بازدید از لاله های تالابی، بازدید از محل ترنم موسیقی در محوطه ساختمان تاریخی شهرداری انزلی، ارائه توضیحات در خصوص شمس العماره انزلی و حضور در آرامگاه لهستانی ها از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این بازدید بود.

 

 

 

محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در حاشیه این بازدید گفت: امروز تالاب انزلی حال خوشی ندارد و در این امر همه مسئولند.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولین باید دست به دست هم بدهند تا وضعیت تالاب های گیلان ساماندهی شود افزود: باید برنامه ریزی زمانبندی شده و منسجمی برای نجات تالاب ها صورت بگیرد.

 

 

 

عاقل منش با اشاره به مطالعات جایکا ( سازمان همکاری بین المللی ژاپن در تالاب انزلی ) تصریح کرد: محیط زیست می تواند نقش تعیین کننده ای در این راستا ایفا کند.

 

 

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت پیشنهاد تشکیل ستاد استانی برای احیای تالاب ها را داد و گفت: انتظار داریم مدیر ارشد استانی حساسیت بیشتری نسبت به موضوع تالاب ها داشته باشد.

 

 

 

عاقل منش با بیان اینکه نعمت های خدادادی در استان گیلان مورد بی مهری قرار گرفته اند در ادامه اظهار داشت: باید با طبیعت مهربان تر باشیم و حال خوش تالاب را برگردانیم.

 

 

 

وی به نقش اثرگذار رسانه ها و مطبوعات در این زمینه اشاره کرد و گفت: امیدوارم با همکاری همه مسئولین در سال آینده شاهد محقق شدن بخشی از اهداف در تالاب انزلی باشیم.

عاقل منش به علاقمندی اعضای شورای اسلامی شهر رشت در رفع مشکلات محیط زیستی استان اشاره کرد و گفت: رئیس شورا و رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت نیز پیگیر مسائل اینچنینی هستند.

 

 

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت همچنین با بیان اینکه داعیه جهانگردی داریم اما حتی گیلان را هم کامل ندیده ایم گفت: امیدوارم این فرهنگ را ترویج دهیم که شهر خودمان، شهرهای اطرافمان و تمام ایران را بهتر بشناسیم و بدانیم داشته ها و آداب و رسوممان چه بود و بر ما چه گذشته است و این مسائل فرهنگی و تاریخی را به آیندگان انتقال دهیم.

وی بر ضرورت رفع مشکلات محیطی زیستی تالاب های گیلان و توجه به زمینه های همکاری مشترک رشت و انزلی تاکید کرد.

تعداد بازدید:۴۲