به گزارش صفیر گیلان؛آب آشامیدنی هزار و ۲۰۰ خانوار ۲ روستای بخش مرکزی شهرستان رشت از مجتمع تازه تأسیس پاچکنار در حال تامین است. معاون مهندسی- توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز با بیان اینکه برای ساخت این مجتمع آبرسانی بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده، گفت: این مجتمع دارای ۹۵ […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛آب آشامیدنی هزار و ۲۰۰ خانوار ۲ روستای بخش مرکزی شهرستان رشت از مجتمع تازه تأسیس پاچکنار در حال تامین است.
معاون مهندسی- توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز با بیان اینکه برای ساخت این مجتمع آبرسانی بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده، گفت: این مجتمع دارای ۹۵ کیلومتر شبکه ی آبرسانی است.
جشمید علیپور، با اشاره به اینکه روستاهای لچه گوراب و پاچکنار زیرپوشش مجتمع آبرسانی پاچکنار قرار دارند، افزود: منبع تامین و ذخیره ی آب شرب این مجتمع، یک حلقه چاه، یک باب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و یک باب ایستگاه پمپاژ است.
وی تصریح کرد: به منظور کیفی سازی آب آشامیدنی مجتمع پاچکنار، یک دستگاه تصفیه ی فیزیکی نیز نصب و راه اندازی شده است.

اجرای طرح ارتقای کمیّت و کیفیت آب شرب ۱۵۰ خانوار روستای سراوان رشت

طرح ارتقای کمیّت و کیفیت آب آشامیدنی ۱۵۰ خانوار روستای سراوان شهرستان رشت بدون وقفه در حال اجراست.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی رشت امروز گفت: با اصلاح و بازسازی ۷ هزار متر از شبکه ی آبرسانی این روستا، مشکل ناپایداری و کیفیت آب شرب این خانوارها که در حاشیه ی خط راه آهن قرار دارند، برطرف می شود.
علیرضا زُهری افزود: تاکنون کار ۳ هزار و ۲۰۰ متر از لوله گذاری انجام شده است.
وی، اعتبار پیش بینی شده برای این طرح تقویت آب شرب را بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.