صفیر گیلان؛به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان رشت با اشاره اقتدار روز گذشته جوانان بسیجی در نزد رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: دیروز روز اقتدار جمهوری اسلامی در سایه جوانان ایران اسلامی بوده است. وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بسیج را […]

صفیر گیلان؛به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان رشت با اشاره اقتدار روز گذشته جوانان بسیجی در نزد رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: دیروز روز اقتدار جمهوری اسلامی در سایه جوانان ایران اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بسیج را برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان ترس آفرین دانستند افزود: پادشاه ایران درگذشته به‌عنوان ژاندارم منطقه دستور داد از ورود امام خمینی (ره) به کویت ممانعت به عمل‌آورند که امام در ۱۲ مهر به عراق بازگشته و ۱۳ مهر به پاریس رفته و آغازگر قیام عظیم انقلاب اسلامی شدند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه نیروی انتظامی ۱۳ هزار شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده که هشت هزار شهید آن در دفاع مقدس بوده‌اند گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ۲۲ هزار جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فلاحتی با گرامیداشت ۱۵ مهر روز روستاییان و عشایر بیان کرد: متأسفانه تا به امروز کشور برای روستائیان و مهاجرت آنان اقدامی نکرده و برای عدم مهاجرت این عزیزان به شهرها برنامه‌های قابل‌توجهی نداشته است.

وی با ابراز تأسف از رفتار برخی مسئولان برای تحمیل FATF به قوه مقننه افزود: ما نباید به این کنوانسیون‌های صهیونیسم که می‌گویند باید مانع هزینه‌هایی که ملل مختلف برای حمایت تروریسم انجام می‌دهند اجازه دخالت دهیم.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر استقلال و داشتن برنامه ایران اسلامی برای هدایت جوامع مسلمان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود فرموده‌اند که برخی از قوانین بوی غرب می‌دهند و ملت ما نمی‌خواهد قوانینی تصویب شود که زمینه تحقیر برای مردم شریف ایران اسلامی را فراهم کند مسئولان در تصمیم‌گیری‌های باید عزت مردم ایران را در نظر بگیرند.

فلاحتی با اشاره به رأی دادگاه لاهه به نفع ایران تصریح کرد: درگذشته یک معاهده مودت بین ایران و آمریکا منعقدشده بود که در آن روابط حقوقی به‌صورت عادلانه جهانی صورت بگیرد بنابراین آمریکایی برای اینکه بخواهند در هر جا میخ خود را بکوبد مسئله برجام را پیش‌گرفته و با برداشتن ۱۰ تحریم بیش از ۲۰ تا ۳۰ تحریم را افزایش دادند.

وی با اشاره به جایگاه نظام خانواده در اسلام اظهار کرد: ازجمله دستاوردهای برنامه‌ریزی در زندگی زن و شوهر جوان این است که انسان را از خطاها و اشتباهات مصون نگاه می‌دارد چراکه کسی که با برنامه زندگی می‌کند در همه مسائل زندگی اشتباهی از سوی او رخ نداده یا اشتباه کوچکی از او سر نی دهد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه انسان بسیاری از کارهایی که بدون برنامه‌ریزی انجام می‌دهند به حسرت و کاش‌ها مبدل می‌شود گفت: کسانی که با برنامه‌ریزی در زندگی پیش بروند یا خطایی پیش نمی‌آید و یا آن اشتباه اندک است.

فلاحتی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در مدیریت جامعه افزود: اهمیت برنامه‌ریزی در تصمیم‌گیری‌ها صرفاً مخصوص خانواده‌ها نیست بلکه مسئولان نیز باید در تصمیم‌گیری با برنامه‌ریزی گام بردارند تا دچار خطا و اشتباه نشوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی زوج جوان را از فقر و مشکل اقتصادی دور می‌دارد افزود: برنامه داشتن موجب افزایش مال می‌شود و بی‌برنامگی موجب ویرانی مال‌های فراوان می‌شود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از سرمایه‌ها در مسائلی هزینه شده بود که دستاوردی نداشت گفت: اگر برای سرمایه گزاری برنامه‌ریزی درست صورت می‌گرفت دستاوردی مفید و مؤثر از آن دیده می‌شد.

فلاحتی با بیان اینکه برخی‌ها به این باور رسیده‌اند که برای رسیدن به اهداف خود باید فلان مسئولیت را به دست آورند تصریح کرد: برادران و خواهران برای به دست آوردن ثروت حاضرید به چه‌کارهایی دست‌زنید و اگر به دست آوردید به چه نتیجه‌ای می‌رسید؛ آن هنگام که مرگ به سراغ انسان آمد عذاب آن را شما متحمل می‌شوید تا دیگران به لذت‌های آن دست پیدا کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷