تاکید دکتر سالاری بر بهره برداری از CT اسکن بیمارستان صومعه سرا پیش از دهه فجر /لزوم توجه به کمبود نیروی انسانی درمراکز درمانی صومعه‌سرا

  پرینت
تاکید دکتر سالاری بر بهره برداری از CT اسکن بیمارستان صومعه سرا پیش از دهه فجر /لزوم توجه به کمبود نیروی انسانی درمراکز درمانی صومعه‌سرا
شناسه خبر : 41053 | تاریخ انتشار : 19 آذر 1399 - 10:56 | 39583 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

در نشست شورای سلامت شهرستان صومعه‌سرا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر بهره‌برداری از CT اسکن بیمارستان این شهرستان پیش از دهه فجر تأکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ نشست شورای سلامت شهرستان صومعه‌سرا با حضور دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر سید کاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس و مهندس سیدجلال سیدمحمدی، فرماندار شهرستان صومعه‌سرا در سالن اجلاس این فرمانداری برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با برشمردن برخی از اقدامات طی یک سال اخیر، اظهار کرد: ۶ دستگاه CT اسکن وارد گیلان شده که حداقل ارزش ریالی هرکدام آن‌ها حدود پنج میلیارد تومان است.

وی با اشاره به مزیت راه‌اندازی CT اسکن در بیمارستان‌های شهرستانی، افزود: با راه‌اندازی این دستگاه‌ها از ارجاع بیماران به مرکز استان و همچنین هدایت به سمت مراکز خصوصی جلوگیری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با برشمردن سایر اقدامات حوزه سلامت در گیلان، گفت:۱۱ دستگاه اکسیژن ساز،۸۵۰ قلم تجهیزات پزشکی، راه‌اندازی دو بیمارستان در لنگرود و تالش در کنار سایر اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای در گیلان طی یک سال اخیر فراهم‌شده است.

تعریف ردیف بودجه برای احداث بیمارستان رازی و پورسینا
وی با تأکید بر اینکه باید فضای فیزیکی درمان در استان به‌ویژه در مرکز استان توسعه پیدا کند، گفت: بیمارستان رازی و پورسینا با توجه به بافت قدیمی‌شان به همت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت در ردیف بودجه ملی برای احداث قرار گرفتند.

CT اسکن بیمارستان صومعه‌سرا باید پیش از دهه فجر به بهره‌برداری برسد
دکتر سالاری با تأکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت در شهرستان صومعه‌سرا، گفت: CT اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر باید قبل از دهه مبارک فجر راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رویکرد وزارت بهداشت مبنی بر اتمام تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت تا پایان سال، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در گیلان به‌ویژه در شهرستان صومعه‌سرا علاوه بر دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی موجب افزایش درامد اختصاصی می‌شود.

لزوم توجه به کمبود نیروی انسانی و دستگاه دیالیز در صومعه‌سرا

سید جلال سیدمحمدی، فرماندار شهرستان صومعه‌سرا نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات کادر سلامت به‌ویژه در ایام کرونا، اظهار کرد: گرچه کادر سلامت استان و شهرستان در حوزه بهداشت و درمان زحمات بیشماری داشته‌اند، اما همچنان مشکلات بزرگی در حوزه سلامت صومعه‌سرا وجود دارد و نیازمند توجه بیش‌ازپیش است.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه و عمرانی صومعه‌سرا، افزود: تلاش‌های خوبی درزمینهٔ احداث اورژانس شده و علاوه بر آن ‌یک دستگاه CT اسکن به شهرستان واردشده و مقدمات مکفی برای راه‌اندازی آن فراهم‌ و امیدواریم تا ۲۲ بهمن افتتاح شود.

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به کمبود نیرو در حوزه سلامت، گفت: در بخش پرستار و منشی در سطح شهرستان با کمبود عدیده روبرو هستیم و انتظار داریم مشکلات در این حوزه رفع شود.

سیدمحمدی با اشاره به طرح‌های حوزه بهداشت صومعه‌سرا نیز گفت: چند خانه بهداشت به همت دانشگاه و خیرین ساخته‌شده و باید از سوی متولیان امر تجهیز به ملزومات بهداشتی شود.

رئیس شورای سلامت شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به کمبود دستگاه دیالیز در صومعه‌سرا به سبب مستهلک بودن دستگاه‌های قدیمی، بیان کرد: ۸۰ بیمار دیالیزی در صومعه‌سرا وجود دارند که برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر نیازمند تعداد بیشتری دستگاه دیالیز هستند.

 

**احداث پروژه‌های عمرانی صومعه‌سرا تسریع شود

سید کاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار تسریع در احداث پروژه‌های عمرانی شهرستان صومعه‌سرا ازجمله کلینیک تخصصی بیمارستان و مرکز درمانی بازار جمعه و اورژانس به‌منظور بهره‌برداری تا پایان عمر دولت مستقر شد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تقدیر از زحمات کادر سلامت به‌ویژه هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: قبل از مسئولیت دکتر سالاری در دانشگاه، بیمارستان صومعه‌سرا خرابه‌ای بود اما اکنون وضعیت درمان بسیار در شهرستان مطلوب شده اما باید همچون سایر شهرستان‌های کم برخوردار به صومعه‌سرا بیشتر نگریسته شود.

به گزارش وبدا، در این نشست علاوه بر توضیحات مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان صومعه‌سرا، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون فنی معاونت بهداشتی، مدیران توسعه و منابع دانشگاه علوم گیلان نیز به تشریح آخرین وضعیت درآمدی، نیروی انسانی و عمرانی شهرستان صومعه‌سرا در حوزه سلامت پرداختند.

گفتنی است در پایان این نشست، مسئولان شهرستان صومعه‌سرا به همراهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در پروژه‌های در دست احداث حوزه سلامت این شهرستان از پیشرفت فیزیکی آن‌ها بازدید کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
بین ۱.۵ تا ۲ درجه دمای هوا در تابستان پیش رو گرم‌تر خواهد شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.