صفیر گیلان؛ماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفته؛ تبدیل بندر کیاشهر به شهرستان از مطالبات دیرینه و مهم مردم این منطقه است. محمد حسین قربانی در جمع مردم کیاشهر تاکید داشتند که با شهرستان شدن کیاشهر بسیاری از مشکلات مردم رفع  و توسعه این منطقه رونق  می گیرد. نماینده مردم آستانه اشرفیه و […]

صفیر گیلان؛ماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفته؛ تبدیل بندر کیاشهر به شهرستان از مطالبات دیرینه و مهم مردم این منطقه است.

محمد حسین قربانی در جمع مردم کیاشهر تاکید داشتند که با شهرستان شدن کیاشهر بسیاری از مشکلات مردم رفع  و توسعه این منطقه رونق  می گیرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:  از  مزیت  های مهم این شهرستان می توان به عبور رودخانه سفید رود  از دل آستانه اشرفیه اشاره کرد که به عنوان یک مرز طبیعی جلگه گیلان را به دو قلمرو متقارن و متمایز تقسیم می کند.

قربانیبا اشاره به اینکه شهر آستانه اشرفیه به واسطه مرقد مطهر آقا سید جلال الدین  اشرف برادر امام رضا علیه السلام  به عنوان قطب توریسم مذهبی محسوب می شود افزود: سالانه افراد زیادی از اقصی نقاط کشور برای زیارت به این شهر سفر می کنند.

ایشان بندر کیاشهر را دومین شهر آستانه اشرفیه از لحاظ وسعت و جمعیت خواند وافزود: بندر کیاشهر از سواحل زیبا و چشم نواز برخوردار است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر کشاورزی در این بندر صیادی هم از رونق خوبی برخوردار است در فصل صید بسیاری برای خرید به بازار ماهی فروشان این شهر مراجعه می کنند.

شایان ذکر است که آستانه اشرفیه  از دو بخش مرکزی با چهار دهستان و بخش بندر کیاشهر با دو دهستان تشکیل و دارای ویژگی های منحصر بفردی است.

شهرستان آستانه اشرفیه با وسعت ۴۲۶٫۶ کیلومتر مربع در شرق گیلان در ۳۵ کیلومتری مرکز استان ( رشت ) واقع شده است.

photo_2017-12-26_06-06-37 photo_2017-12-26_06-07-20 photo_2017-12-26_06-05-53 images

بخشدار بندرکیاشهر

 در جلسه‌ای که صبح روز دوشنبه با حضور کارشناسان تقسیمات کشوری وزارت کشور و استانداری ، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر ، امام جمعه ، شهردار و اعضای شورای شهر و بخش در بخشداری بندرکیاشهر برگزار شد مسئله شهرستان شدن بندر کیاشهر مورد بررسی قرار گرفت .
حجت حاجی پور بخشدار بندر کیاشهر در اظهار داشت : مردم بندر کیاشهر همیشه به خوبی پای ارزش های نظام و دولت ایستادگی کردند و در همه عرصه های دینی و سیاسی حضور چشمگیر داشتند به ویژه در انتخابات امسال صد در صد مردم بندرکیاشهر در انتخابات مشارکت نموده و بیش از ۷۵ درصد با رای خود خواستار تداوم و استمرار تفکر و دولت تدبیر و امید شدند.

و ی مردم منطقه را پشتیبان نظام و دولت دانست و گفت:  الان زمانی است که تمام بخش های حاکمیت باید تلاش کنند تا این خواسته به حق مردم تحقق یابد.

حاجی پور تصریح کرد : در حوزه اقتصادی بخش بندرکیاشهر در بسیاری از عرصه های کشاورزی ، شیلات ، گردشگری و نیز با برخورداری از ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی و تالاب های متعدد و نخستین پارک ملی بوجاق که حقیقتا در سطح کشور بی نظیر است از ظرفیت و پتانسیل های بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه علی رغم همه توانمندی ها و پتانسیل ها و نعمت های خدادادی که گفته شد و تکمیل تر به صورت مکتوب هم ارایه گردید افزود:  زخم های عدم توسعه یافتگی و عقب ماندگی در چهره شهر و بخش بندرکیاشهر نمایان است و مردم را بشدت می رنجاند.
بخشدار بندرکیاشهر سپس با بیان نقش دولت در توسعه همه جانبه گفت: ما امروز به دنبال یافتن مقصر نیستیم بلکه امیدواریم با تلاش همه دست اندرکاران به ویژه نماینده محترم مجلس که انصافاً در این مدت پیگیری های خوب و مستمری داشتند و با حمایت های جناب فرماندار و امام جمعه محترم، اعضای محترم شورا و همه مسئولین و کارشناسان استانداری و وزارت کشور و علی الخصوص دولت تدبیر و امید این خواسته به حق مردم را تحقق بخشیم.