امام جمعه رشت، اهل قرآن را اهل الله توصیف کرد و گفت: از برکات جامعه وجود اهل قرآن، قاریان، خافظان و مفسران و دارندگان رابطه با قرآن است.

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز(۱ دی) در مراسم تجلیل از برگزیدگان و مقام آوران گیلانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: هرکسی هر کاری برای قرآن می کند، اولین نفعش به او و بعد به جامعه می رسد.

امام جمعه رشت افزود: قرآن در سه گروه تاثیر گذار است و نخستین گروهی که از قران متاثر می شوند کسانی هستند که با قرآن رابطه دارند.
وی تاکید کرد: احترام به اهل قرآن مورد سفارش ائمه معصومین(علیهما سلام) است.

فلاحتی خاطرنشان ساخت: نخستین گروهی که قرآن برای آنها جایگاه معنوی می سازد اهل قرآن است.

وی با بیان اینکه علمی بالاتر از علم قرآنی نیست، گفت: ملاصدرا، علامه طباطبایی و آیت الله جوادی آملی از فلاسفه مشهور با وجود شهرت در رشته فلسفه، در خدمت قرآن بودند و تفسیر نوشتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان کرد: گروه دومی که قرآن در آنها تاثیر گذار است خانواده اهل قرآن اوست.
وی گفت: قرآن اکسیر اعظم است و مانند دارویی که وقتی به انسان تزریق می شود چه بخواهد و چه نخواهد در رفع بیماری موثر است، قرآن در هر نفسی که در او نشست تاثیرگذار است.

فلاحتی یادآور شد: سومی گروهی که قرآن تاثیرگذار است افراد جامعه است.

وی ادامه داد: جامعه ای که در آن بخشی از مردم به دنبال قرآن هستند، دیگر آحاد جامعه از نور به وجود آمده تاثیر می پذیرند.
امام جمعه رشت، اهل قرآن را اهل الله توصیف کرد و گفت: از برکات جامعه وجود اهل قرآن، قاریان، خافظان و مفسران و دارندگان رابطه با قرآن است.

وی اضافه کرد: کسی که با قرآن رابطه داشته باشد بی نیاز است و این بی نیازی به معنای غنای روحی است
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه از بلاهایی که دامن بشریت را گرفته فقر معنوی است، اظهار داشت: قرآن هادی برای کسی است که اهتدا و طلب هدایت کند.

گفتنی است در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان از رضا جانی پور نفر اول حفظ ۲۰ جز، امید رضا رحیمی، نفر چهارم حفظ کل، مژگان نجفی نفر سوم رشته تفسیر و هاجر خورشیدی نفر دوم رشته دعاخوانی مسابقات سراسری قران کریم تقدیر شد.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان شرحی از فعالیت های قرآنی اوقاف گیلان در بقاع متبرکه و مراکز قرآنی وابسته ارائه نمود.