اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام و المسلمین سعید مهدوی، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلاندر نشست با خبرنگاران این استان ، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)،تصریح کرد : نمایندگی آستان قدس رضوی با هدف کمک به نیازمندان و محرومان با بهره مندی از برکات فرهنگی، معنوی، […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام و المسلمین سعید مهدوی، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلاندر نشست با خبرنگاران این استان ، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)،تصریح کرد : نمایندگی آستان قدس رضوی با هدف کمک به نیازمندان و محرومان با بهره مندی از برکات فرهنگی، معنوی، نذورات و تبرکات حرم رضوی در شهرستان‌ها تاسیس شد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان با اشاره به اینکه پهنه ارائه خدمات آستان قدس رضوی به نام مبارک امام رضا(ع) و با استفاده از ظرفیتها و تشکل‌های مر  دمی در سراسر ایران اسلامی  و استان گیلان گسترده شده است افزود:تحول در  فرهنگ وقف و نذر و ارتقاء کارهای فرهنگی و کمک به محرومان از مهمترین آثار این استان است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه استان قدس رضوی در نظر دارد که در دو مقوله فرهنگی و خدمات رسانی به محرومان  بیش از پیش ورود نماید گفت:با این تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب زمینه خدمت گذاری و خادمی امام رضا(ع)در سراسر کشور فراگیر و فراهم شده است.

2947607

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان، با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر از گیلان در طرح «خادمیار رضوی» در سامانه آستان قدس رضوی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مراحل گزینش ۶۰۰ نفر آنها طی شده که می‌توانند در نقاط مختلف استان بنابر علاقمندی و توانمندی خود،  در ۱۲۰ عرصه به حرم رضوی خدمت کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: سیاست آستان قدس با اجرای طرح «خادمیار رضوی» این است که علاقمندان و ارادتمندان به امام رضا(ع) که علاقمند به خدمت در حرم رضوی هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه آستان قدس به نشانی www.aqr.ir  در این طرح ثبت نام کنند

وی با بیان اینکه هر خادمیار رضوی باید در طول هفته حداقل ۶ ساعت به محرومان و مستمندان خدمت کند، تصریح کرد: محدوده فعالیت خادمیار رضوی می‌تواند در هر شهر و روستایی باشد و هر زمان هم به مشهد مقدس مشرف شد، می‌تواند با ارائه کد شناسایی، در صحن و سرای حضرت رضا(ع) به عنوان خادمیار به زائران خدمت کند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان گفت: در حال حاضر پزشکانی داریم که به عنوان خادمیار رضوی در هفته چند روز به نیت امام رضا(ع)، ویزیت رایگان انجام می‌دهند. البته محدوده فعالیت برای شغل‌ها، مهارت‌ها و فنون متعددی تعریف شده که افراد بنابر علاقمندی و تخصصی که دارند، می‌توانند در هنگام ثبت‌نام انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به خدمات حوزه امداد و نجات آستان قدس رضوی، اضافه کرد: به همت معاونت امداد و نجات آستان قدس رضوی و با مشارکت خیرین استان گیلان طی دو سال اخیر، ۴ هزار بسته حمایتی سبد کالا به ارزش ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان، طی مناسبت‌های مختلف بین نیازمندان و محرومان توزیع گردید.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان با اشاره به اینکه با کمک خیران و همت خادم یاران بیش از ۱۳ هزار زائر به استان قدس رضوی مشرف شدند گفت: در این طرح قشر محروم جامعه و افراد بالای ۴۰ سال  و افرادی که بیش از ۱۰ سال نتوانستند به این سفر مشرف شوند قرار گرفته که با اعزام ۳ روزه اسکان و پذیرایی انها در مشهد مقدس تامین شده است.

وی، اهدای ۵۰۰ بسته لوازم التحریر به دانش‌آموزان نیازمند در استان گیلان را از دیگر برکات آستان قدس رضوی عنوان کرد و افزود: اهدای ۱۰۰ عدد کارت هدیه به مبلغ ۲ میلیون ریال به سادات ایتام، ویزیت رایگان بالغ بر ۲۰ هزار نفر به همراه توزیع دارو توسط پزشکان خادمیار در مناطق محروم، اعطای ۶۰۰ عدد وام سه میلیون تومانی کمک هزینه جهیزیه، توزیع بالغ بر ۹۰ عدد کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی بین مزدوجین جوان و نیازمند، ذبح و توزیع ۲۵۰ راس گوسفند بین نیازمندان شهرهای مختلف، مشارکت در ساخت ۱۰ مسکن محرومان که توسط ۱۰ گروه جهادی در تابستان امسال انجام گرفت و و پرداخت وام اشتغالزایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به دهستان بخش سُمام، از جمله اقدامات آستان قدس است که با کمک‌های نذورات و برکات حرم رضوی در نقاط مختلف و محروم اجرا شده است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان، تحول در عرصه وقف و نذر از مهم‌ترین فعالیت‌های آستان قدس رضوی عنوان کرد و گفت: در استان گیلان به جهت ارادت و علاقه به خاندان عصمت و طهارت، موقوفاتی به نیت امام رضا(ع) داریم که سیاست آستان قدس این است که ضمن احیای موقوفات و نذورات، در این مقطع به وقف و نذر مردم جهت‌دهی کند.

وی اضافه کرد: در گذشته بیشتر وقف‌ها و نذوران با نیت روشنایی حرم یا خدام یا روضه در حرم امام رضا(ع) انجام می‌شده است اما سیاست جدید این است که خیرین به نیت امام رضا(ع) برای کمک به محرومین و نیازمندان استان خود وقف کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی در خصوص برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان طی شب و روز شهادت امام رضا(ع)، بیان کرد: برنامه‌های آستان قدس رضوی با محوریت شعار «معکم لا مع عدوکم، همراه با امام در برابر دشمنان» پیش بینی شده‌ است .

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان، بیان کرد: به همت آستان قدس امسال موکب امام رضا(ع) در آستارا، پذیرای زائران غیر ایرانی بود که علاوه بر برنامه‌های فرهنگی نمک و نبات تبرکی حرم رضوی به زائرین اهدا شد.

وی در پایان از خیران و ارادتمندان اهل بیت و امام رضا (ع) خواست تا در جهت توزیع کمک به محرومان در همه ی بخشها یاور استان بوده چون آستان قدس رضوی بنا ندارد مددجو  داشته باشد  بلکه سیاست آستان قدس این است از هزینه‌های جاری بکاهدو توزیع بسته و دیگر کمک ها از باب تبرک است نه حمایتی مداوم و ثابت  برای فقرا است.

//زلیخا صفری