تخریب پل درحال احداث حیدرآلات/عملکرد پیمانکاران ساماندهی رودخانه ها دقیق ارزیابی شود//قطع گاز ۱۰۷ خانوار

  پرینت
تخریب پل درحال احداث حیدرآلات/عملکرد پیمانکاران ساماندهی رودخانه ها دقیق ارزیابی شود//قطع گاز ۱۰۷ خانوار
شناسه خبر : 30000 | تاریخ انتشار : 21 مهر 1398 - 18:37 | 12560 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فومن با حضور اعضا و به ریاست حمید رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد. در این نشست رضایی با بیان اینکه میزان بارش طی ۱۵ ساعت اخیر در شهرستان فومن بعد از املش و تالش بیشترین مقدار بوده است، یادآور شد: درحالی امسال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فومن با حضور اعضا و به ریاست حمید رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.
در این نشست رضایی با بیان اینکه میزان بارش طی ۱۵ ساعت اخیر در شهرستان فومن بعد از املش و تالش بیشترین مقدار بوده است، یادآور شد: درحالی امسال ظرف ۱۵ ساعت شاهد ۱۰۶ میلی متر باران بوده ایم که در مهر سال گذشته ظرف سه روز ۱۲۸ میلیمتر بارش داشتیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان فومن تصریح کرد: علی رغم شدت بارندگی میزان خسارت وارده نسبت به سال گذشته کمتر است.
رضایی یکی از دلایلی کاهش وقوع خسارت را ساماندهی رودخانه ها اعلام کرد و گفت: متاسفانه به دلیل ملاحظات سازمان بازرسی دو ماه از سال را در فصل تابستان از دست دادیم و اگر ساماندهی رودخانه ها ادامه پیدا می کرد، میزان خسارت باز هم کمتر می شد.
وی بااشاره به تصویب و ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران اظهار کرد: مطابق با قانون جدید همه افراد در هرجایگاهی که باشند باید پاسخگوی اقداماتشان باشند، یادآور شد: در صورت وقوع خسارت برای دستگاه ها و پیمانکاران نقش تقصیر تعیین شده و باید پاسخگو باشند.
رضایی با بیان اینکه مدیریت بحران از سه بخش، پیش از بحران، هنگام وقوع بحران و پس از بحران تقسیم بندی میشود، افزود: ساماندهی رودخانه ها از جمله اقدامات پیش از وقوع بحران است که منجر به کاهش خسارات نیز شده است
وی بر لزوم وصل شدن انشعابات گاز و آب تمام خانوارها تاکید کرد و گفت: در این مسیر ابتدا باید راهداری نسبت به برقراری راههای ارتباطی اقدام کند.
رضایی خواستار استفاده بنیاد مسکن و راهداری از امکانات بخش خصوصی شد و گفت: براساس قانون مدیریت بحران براورد مالی تمام نقاط در معرض خطر اعم از پل، راه و ابنیه و تاسیسات انجام گیرد و گزارش آن به فرمانداری اعلام شود.

 

سرپرست فرمانداری فومن با تاکید بر اینکه حقوق مردم و منافع آنها در اولویت است، افزود: در این مسیر با کسی تعارف نداریم و عملکرد پیمانکاران ساماندهی رودخانه ها نیز به صورت دقیق ارزیابی شود.

قطع گاز ۱۰۷ خانوار و بیش از ۷۰۰ میلیون تومان خسارت به تاسیسات آب روستایی

در این جلسه همچنین هنرپاک رئیس آبفار شهرستان فومن از قطع آب ۵۰ خانوار روستای سیدآباد، ۵۰ خانوار روستای فوشه، ۵۰۰ خانوار مجتمع قلعه رودخان، ۵۰ خانوار کمادول، ۸۰ خانوار وزمنا خبر داد و با بیان اینکه تلاش ها جهت وصل مجدد آب شرب ادامه دارد، تصریح کرد: بارش باران حدود ۷۰۰ میلیون تومان خسارات وارد کرده است.

مدبری رئیس اداره گاز شهرستان فومن نیز با اشاره به قطع گاز در سه منطقه حیدرآلات، دهستان آلیان و قلعه رودخان خبر داد و گفت: تا این لحظه گاز ۱۰۷مشترک قطع شده است.

عفتی رئیس بنیاد مسکن فومن در این نشست از تخریب پل درحال احداث حیدرآلات خبر داد و گفت: پل پیش ساخته این منطقه نیز از دست رفته که منجر به قطع تردد ۳۰ خانوار شده است.

وی از تخریب کل عملیات خاکی انجام شده در قلعه رودخان خبر داد و یادآور شد: پل کمادول نیز که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته خوشبختانه آسیب جدی ندیده است.

برچسب ها
نوشته های مشابه
جنگ رسانه‌ای تاثیرش بیش از جنگ موشک‌ها است
قدرت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پشتوانه بزرگ سیاسی برای سیاستمداران ما در کل جهان است
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.