به گزارش صفیرگیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با دو موضوع نمازجمعه و طرح های سالمسازی دریا برگزار شد با اشاره به اقامه نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته در کشور اظهار کرد: نمازجمعه از نعمت های بزرگ و مواهب جمهوری اسلامی است و مردم […]

به گزارش صفیرگیلان،آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با دو موضوع نمازجمعه و طرح های سالمسازی دریا برگزار شد با اشاره به اقامه نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته در کشور اظهار کرد: نمازجمعه از نعمت های بزرگ و مواهب جمهوری اسلامی است و مردم خالصانه به نمازجمعه می آیند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر کوتاه بودن خطبه های نمازجمعه اشاره کرد و افزود: نمازجمعه یکی از مواهب خدا و انقلاب اسلامی به مردم است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه نظم از موضوع های مهم در زندگی انسان است، تصریح کرد: در تمام زوایای زندگی انسان باید نظم حاکم باشد.
آیت الله فلاحتی، گیلان را استانی آرام توصیف کرد و گفت: ایجاد همگرایی بین مدیران استان تاثیرگذار است ضمن اینکه آثار امر به معروف و نهی از منکر با همکاری تمام دستگاه ها را به طور عملی در گیلان قابل مشاهده می باشد.

وی با اشاره به اینکه حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در سواحل گیلان حائز اهمیت است، بیان کرد: از حضور نیروی انتظامی در طرح های ساحلی قدردانی می کنیم ضمن اینکه نباید احساس شود تفرجگاه ها پلیسی شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مهم ترین اصل در طرح های دریا را سالمسازی دانست و خاطرنشان کرد: اولویت ها در برنامه ریزی و رصد سواحل باید مشخص شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فرهنگ با دل، جان و عقاید مردم رابطه دارد و به مرور محقق می شود، اظهار کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نیازمند سعه صدر است.
وی به تشکیل میز خدمات در محل نمازهای جمعه اشاره کرد و یادآور شد: شایسته است ماهانه میزخدمت در پیش از خطبه های نمازجمعه برپا شود.