اختصاصی/صفیر گیلان؛رئیس صنعت،معدن و تجارت شهرستان شفت با اشاره به اینکه جلسات کمسیون نظارت بر بازار  را در چند مرحله داشتیم گفت: ما در روزهای پایانی سال و در ایام نوروز گشت مشترک با ادرات چون اتاق اصناف و تعزیرات  و بازرسان برای کنترل بازار داریم و این نظارت تشدید خواهد شد. وی از برگزاری […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛رئیس صنعت،معدن و تجارت شهرستان شفت با اشاره به اینکه جلسات کمسیون نظارت بر بازار  را در چند مرحله داشتیم گفت: ما در روزهای پایانی سال و در ایام نوروز گشت مشترک با ادرات چون اتاق اصناف و تعزیرات  و بازرسان برای کنترل بازار داریم و این نظارت تشدید خواهد شد.

photo_2018-03-18_13-22-55

وی از برگزاری نمایشگاه  عرضه کالا که سالها در شهرستان شفت مفقود مانده بود خبر داد و گفت:برای تنظیم بازار شب عید ما با هماهنگی تعاونی روستایی ۲۰ تن سهمیه مرغ و ۲۰ تن گوشت و نزدیک ۲۰ تن تخم مرغ برای عرضه و بخاطر حضور مسافران و میهمانان  در بازار شهرستان خواهیم داشت.

مصطفی ترابی از کشیک فوق العاده  نانوایی ها  در یام نوروزخبر داد و گفت: ما ارد فوق العاده برای رفاء حال میهمانان در این ایام برای نانوایی ها خواهیم داشت.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان شفت  به شهرکهای صنعتی در این شهرستان اشاره و اظهار کرد؛ ما در شهرک صنعتی خرفکل با ۴۶ هکتار که تنها ۴ هکتار آن برای واگذاری باقی مانده است در صدد هستیم که ۲۰ هکتار پشت زمینهای این شهرک را به شهرک صنعتی خرفکل اضافه کنیم.

ترابی با بیان اینکه نگاه ما در شهرستان به افزایش عرصه صنعتی است گفت: طی حضور وزیران به این شهرستان ما این قول را گرفتیم و اکنون در مرحله پیگیری هستیم.

رئیس صنعت،معدن و تجارت شفت از شهرک ۲۰ هکتاری در خرطوم اشاره و افزودند؛در این شهرک واحدهای کشاورزی و صنعتی قابل واگذاری است.

ایشان از ۱۲۵ واحد صنعتی و بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومان جواز تاسیس برای ۶۴ سرمایه گذار در شهرستان خبر داد و گفت:۱۲۵ واحد در این شهرکها پروانه بهره برداری دارند.

ترابی از برگزاری کار گروهای رفع موانع تولید در شهرستان شفت با حضور فرماندار و نماینده خبر داد و تصریح کرد، از محل تسهیلات رونق تولید  علاوه بر رفع بدهی تعدادی  از واحدهای تولید به ادارات چون برق،گاز و آب  ما همچنین به شش واحد صنفی بالغ بر ۷ میلیلرد و ۵۶۳ میلیون تومان تسهیلات دادیم..

ترابی از پرداخت ۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان از محل باز سازی و نوسازی صنایع و واحدها به دو واحد صنفی در شهرستان شفت  خبر داد و گفت: ما به ۸ واحد صنفی  از محل منابع رونق تولید ۱۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

ایشان در بخش مشاغل خانگی که بیش از مصوبات اعتباری شهرستان اعتبار کسب کردیم خبر داد و گفت: در این بخش ما ۲۲۵ میلیون تومان تسهیلات دادیم.

رئیس صنعت و معدن و تجارت شهرستان شفت از افتتاح دو واحد تولیدی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: این واحدها در بخش دام و طیور و دیگری در حوزه چاپ و بسته بندی بوده است.

ایشان از طرح تکاپو و اشتغال روستایی در حوزه صنعت خبر داد و گفت: از متقاضیان صنعتی و صنفی تقاضامندیم تا برای پبت نام به این اداره مراجعه و بعد از انجام کارهای مصوبه به بانک معرفی شوند.

ترابی از داشتن طرح تسهیلات صنوف تولید با ارزش ریالی ۶ میلیارد تومان در حوزه صنعت برای اولین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح بعد از انجام مصوبات و تایید سازمان و رکز اصناف و وزارتخانه مربوطه در سامانه بهین یاب و معرفی به بانک قابل دریاف است.

ایشان از رصد ۱۰۰ در صدی صنوف در بخش اشتغال صنفی خبر داد و گفت: تا امروز ۱۵۰ شغلی در شهرستان  ایجاد شده است.

مصطفی ترابی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شفت از صادرات برخی کالاهای تولیدی شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد و گفت: ما در سال ۹۷ اولین همایش تجلیل از واحدهای صنعتی و صنفی و معدنی نمونه را  برای تشویق و معرفی تولید کنندگان برتر خواهیم داشت.

تنظیم؛زلیخا صفری