به گزارش  صفیر گیلان؛سیروس شفقی با اشاره به اینکه پایان تعطیلات تابستانی امسال مصادف شده است با هفته دفاع مقدس وماه محرم گفت : ماه محرم یادآور ایثارگری ها و رشادت های مردمان بزرگ اسلام است که رزمندگان کشورمان با تاسی از سید الشهدا در هشت سال جنگ حق علیه باطل شجاعانه ایستادگی کردند. […]

 

به گزارش  صفیر گیلان؛سیروس شفقی با اشاره به اینکه پایان تعطیلات تابستانی امسال مصادف شده است با هفته دفاع مقدس وماه محرم گفت : ماه محرم یادآور ایثارگری ها و رشادت های مردمان بزرگ اسلام است که رزمندگان کشورمان با تاسی از سید الشهدا در هشت سال جنگ حق علیه باطل شجاعانه ایستادگی کردند.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ حماسی و عاشورایی  ایجاد می کند افزود: هفته دفاع مقدس یادآور شجاعت ، شهامت و از خودگذشتگی مردان و زنانی است که  به رهبرکبیر انقلاب اسلامی لبیک گفتند و در صحنه های نبرد حاضر شدند.
شفقی اذعان کرد: هفته دفاع مقدس یعنی زنده کردن و صیانت از ارزشهای نابی همچون اتحاد, برادری , ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند , وطن پرستی , راز و نیازهای خاضعانه در دل سنگرها و اطاعت صادقانه از امام و رهبری است .
وی همچنین این هفته را بازخوانی و مرور خاطرات تلخ و شیرین دفاع ملتی که خواهان زندگی آبرومندانه بودند عنوان کرد و گفت :مردم ایران اثبات کردند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.
شفقی ادامه داد : امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد تا با الگو گرفتن از فرهنگ عاشورا شاهد به بار نشستن نتایجی عظیم تر در سیر تکاملی انقلاب اسلامی باشیم.
وی با بیان اینکه مردم خداجوی شهرستان رشت همواره نسبت به اهل بیت (ع) ارادت داشته و اعتقادات محکم خود را در صحنه های مختلف نشان داده اند یاد آور شد : در محرم باید بدانیم برای چه کسی کار می کنیم ، اهل بیت (ع) منشا فضایل هستند که برنامه های مذهبی اهل بیت (ع) باید با شور و شعور انجام گیرد.
وی در مورد نحوه برگزاری عزاداری عنوان کرد : مسیرهای مربوط به تردد هیات های مذهبی نیز ساماندهی شده و کلیه ادارات در بحث محرم و آیین های سوگواری باید با پشتیبانی خوب ، زمینه ارتقا سطح کیفی سوگواری ها را فراهم آورند.
فرماندار شهرستان رشت همچنین با اشاره به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس، آغاز مهر را به همه مهربانان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت و اظهار داشت : بازگشایی مدارس یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی در شهرستان است و بازگشایی مدارس باید به نحوی صورت گیرد که یک روز به یاد ماندنی برای دانش‌آموزان و به ویژه کلاس اولی‌ها باشد.
وی یکی از برنامه‌های معنوی برای بازگشایی مدارس را برگزاری جشن عاطفه‌ها دانست و گفت: خوشبختانه بحث کمک و یاری به دیگران ریشه در فرهنگ ما دارد و نیاز است جهت کمک به دانش‌آموزان مستمند و بی‌بضاعت همه مردم و خیران در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
شفقی افزود : تمامی مسئولین ادارات در امر آموزش و پرورش سهیم هستند و با تمام توان بایستی هم از لحاظ مادی و هم معنوی حامی این نهاد با ارزش جامعه باشند.
نماینده عالی دولت در شهرستان به نظارت جدی بر واحدهای صنفی در راستای کنترل و تنظیم بازار برای جلوگیری از تخلفات احتمالی اشاره وخاطرنشان کرد: نظارت و کنترل بر فروش نوشت افزار ها در این شهرستان باید تشدید شود.
وی ادامه داد :برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید تولیدات ملی را حمایت و فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی را بین مردم به درستی نهادینه کنیم.
وی همچنین بر تلاش دستگاههای اجرایی و نظارت بیشتر و کنترل بازار در آستانه بازگشایی مدارس تاکید کرد.