به گزارش صفیر گیلان، سردار ” ایوب سلیمانی ” در همایش رؤسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاه‌های استان گیلان که با حضور جمعی از مسؤولان انتظامی در سالن شهدای ناجای رشت برگزار شد، داشتن شناخت و بینش در خصوص جایگاهی که برای خدمت در آن قرار گرفته‌ایم را بسیار لازم و حیاتی دانست. این مقام […]

به گزارش صفیر گیلان، سردار ” ایوب سلیمانی ” در همایش رؤسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاه‌های استان گیلان که با حضور جمعی از مسؤولان انتظامی در سالن شهدای ناجای رشت برگزار شد، داشتن شناخت و بینش در خصوص جایگاهی که برای خدمت در آن قرار گرفته‌ایم را بسیار لازم و حیاتی دانست.
این مقام انتظامی ریشه و مبنای هر حرکتی را شناخت فلسفه وجودی و داشتن هدف دانست و افزود: لازم است با توجه به بایدها و نبایدها در جهت تعالی و سیر الی الله گام برداریم.
وی با تاکید به لزوم شناخت راه رستگاری و انتخاب هدفمند در طول زندگی خاطرنشان کرد: لحظه لحظه کار در نیروی انتظامی مقدس است و لازم است کارکنان ناجا در مسیری که انتخاب کرده‌اند مجدانه خدمت کنند.
سردار سلیمانی مسؤولیت نیروی انتظامی در تامین امنیت، نظم و آرامش جامعه را بسیار حیاتی و مهم برشمرد و تصریح کرد: تمام ادیان الهی، امنیت را یکی از اصلی‌ترین نیازهای حیاتی انسان برشمرده‌اند و در صورت نداشتن امنیت، هیچ توسعه و پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
جانشین ناجا ضمن تاکید بر اهمیت خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات آحاد مختلف جامعه اظهار داشت: پلیس ملجأ و پناهگاه مردم است و کارکنان ناجا باید خود را ملزم به تلاش برای رفع مشکلات مردم به ویژه مظلومان بدانند.
این مقام ارشد انتظامی، نیروهای اجرایی و سرپنجه‌ها را مهم‌ترین عامل موفقیت در مأموریت‌های کلان نیروی انتظامی قلمداد کرد و با اشاره به سنگینی و حساسیت خدمت در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، بر خدمتگزاری به مردم تاکید کرد.

سلیمانی گفت: بیشترین تاکید مقام معظم فرماندهی کل قوا، خدمتگزاری به مردم در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها است و چنانچه مسؤولی نتواند به این وظیفه سنگین عمل کند قطعاً در انجام وظایف اصلی و کسب رضایت‌مندی مردم موفق نخواهد بود.
وی به حجم انبوه ماموریت‌ در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اشاره کرد و افزود: برخی از ماموریت‌های نیروی انتظامی با سیاست هوشمندسازی پلیس از طریق سامانه‌ها و دفاتر خدمات انتظامی در حال اجرا است و موضوع بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در پیشگیری و کشف جرم به عنوان یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های ناجا در حال پیگیری است.
سردار سلیمانی موفقیت در ماموریت‌های ناجا را مرهون همکاری، همدلی و ایفای درست وظایف در ماموریت‌های محوله دانست و تصریح کرد: کسی که اراده خدمت به مردم دارد و مسؤولیت تامین امنیت جامعه را بر عهده گرفته باید با روحیه جهادی بر مشکلات پیش‌رو غلبه کند.
این مقام انتظامی به برخی از اقدامات ناجا برای تقویت ناوگان خودروئی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول تعداد ۱۵۰۰ خودرو به فرماندهی انتظامی استان‌ها اختصاص خواهد یافت و بدنه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نیز تقویت خواهد شد.
سلیمانی با تاکید بر لزوم به کارگیری کارکنان مجرب، چابک، نمونه و اخلاق‌مدار در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اظهار داشت: کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها باید درد و رنج مردم را درک کنند و رفع گرفتاری و ایجاد عدالت و صلح و سازش بین طرفین درگیر را دغدغه خود بدانند.
جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به برخی از همکاری‌های مشترک با دستگاه‌های اجرائی و قوه قضائیه برای تقویت، حمایت و تسهیل در اجرای ماموریت‌های انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: اهمیت ماموریت‌های نیروی انتظامی در تامین امنیت، آسایش و محافظت از جان و مال و ناموس مردم بر هیچ کس پوشیده نیست و خوشبختانه اقدامات خوبی در پشتیبانی و حمایت از ماموریت‌های کارکنان ناجا صورت گرفته است.