به گزارش صفیر گیلان؛ مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی ضمن اعلام این خبر گفت: برای به دست آوردن نتایج مطلوب و ارزشمند برای محصول برنج در سال جاری بر اساس سیاست‌ها و رسالت سازمانی، نیازمند همکاری و هماهنگی همه بخش‌های تحقیقاتی، اجرایی، ترویجی و حمایتی است. مهندس منشی‌زاده با بیان اینکه این همکاری و هماهنگی بایستی […]

به گزارش صفیر گیلان؛ مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی ضمن اعلام این خبر گفت: برای به دست آوردن نتایج مطلوب و ارزشمند برای محصول برنج در سال جاری بر اساس سیاست‌ها و رسالت سازمانی، نیازمند همکاری و هماهنگی همه بخش‌های تحقیقاتی، اجرایی، ترویجی و حمایتی است.

مهندس منشی‌زاده با بیان اینکه این همکاری و هماهنگی بایستی در قالب یک برنامه عملیاتی تهیه و تدوین شود، افزود: یافته‌های تحقیقاتی که توسط محققین موسسه تحقیقات برنج طی سالیان متمادی به‌دست‌آمده برای انتقال به مروجین و بهره‌برداران در جهت افزایش عملکرد یا کاهش هزینه‌های تولید می‌بایست در قالب برنامه سالانه پیش‌بینی و اجرایی گردد.

وی تصریح کرد: همچنین سیاست‌ها و رسالت سازمانی که در بخش زراعت برنج مشخص شود از نظر رعایت اصول فنی و اعمال مدیریت بهینه نهاده‌های کشاورزی (آب، کود و سموم شیمیایی، ماشین‌آلات) و نیز تولید محصول گواهی‌شده (سالم) بایستی در قالب برنامه فوق مدنظر قرار گیرد.

مهندس منشی زاده اظهار کرد: سایر موضوعات مرتبط با زراعت برنج از جمله مسائل مربوط به بیمه کشاورزی و حمایت‌های لازم توسط ترجمان‌های مرتبط شامل بانک کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، سازمان آب، اداره کل هواشناسی و … بایستی برنامه‌ها و سیاست‌ها جهت بهبود وضعیت کشت و کار برنج در تمام مراحل و همچنین مسائل مربوط به پس از برداشت برنج از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی (شالی‌کوبی‌ها) را اعلام کنند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی عنوان کرد: این موارد در قالب برنامه یک‌ساله تهیه و تدوین شود و بر اساس این برنامه هرکدام از بخش‌ها وظایف خود را انجام داده تا به هدف نهایی که همان بهبود وضعیت محصول برنج در استان است، دست پیدا کنیم.

تلاش برای بهبود وضعیت محصول برنج در استان