عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از تفاوت زیاد بین حقوق نیروهای شرکتی و استخدامی گفت بر اساس آمار تفاوت بسیار زیادی بین حقوق دریافت نیروهای قراردادی، شرکتی، خدماتی، پیمانکاری و حجمی و نیروهای استخدامی وجود داشته و یکی از برنامه‌های مهم کمیسیون اجتماعی کاهش این فاصله حقوق دریافتی است.

به گزارش صفیر گیلان؛خلیل بهروزی فر امروز  با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به تبصره ۱۸ توجه جدی شده است، اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۸ در قالب تسهیلات بانکی در نظر گرفته‌شده که بخشی از آن یارانه دولتی و در جهت ایجاد اشتغال در عرصه‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی ارائه می‌شود.
وی یکی از وظایف کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را رسیدگی به وضعیت استخدامی سازمان‌ها و ادارات دانست و گفت: اجرای طرح ساماندهی ادارات و سازمان‌های استخدامی کشور از مدتی پیش در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده و این طرح شامل تمامی ادارات، سازمان‌ها و حتی تمامی نهادهایی که از دولت دریافتی دارند، می‌شود و یکی از اولویت‌های مهم این کمیسیون در مجلس است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از تفاوت زیاد بین حقوق نیروهای شرکتی و استخدامی تصریح کرد: بر اساس آمار تفاوت بسیار زیادی بین حقوق دریافت نیروهای قراردادی، شرکتی، خدماتی، پیمانکاری و حجمی و نیروهای استخدامی وجود داشته و یکی از برنامه‌های مهم کمیسیون اجتماعی کاهش این فاصله حقوق دریافتی است.

بهروزی فر با اذعان به اینکه طرح‌های مذکور مورد  تأیید شورای نگهبان است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح‌های اعلام‌شده هیچ‌گونه بار مالی برای دولت نداشته و مورد تأیید شورای نگهبان هم قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از اتمام پروژه راه ملاسرا_شفت بیان کرد: پروژه راه ملاسرا-شفت-زنجان به طول ۶۵ کیلومتر مقررشده بود ۱۸ ماهه به اتمام برسد ولی اکنون بیش ۶ سال از شروع کار گذشته و هنوز تکمیل‌نشده است.
نماینده مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با ذکر موانع موجود بر سر راه اتمام پروژه راه ملاسرا_شفت گفت: تملک دارایی زمین‌های مسیر پروژه و عدم تحقق اعتبارات در نظر گرفته‌شده مهم‌ترین مشکلات بر سر راه این پروژه بوده و پیمانکار هم به دلیل اعمال ماده ۴۸ از ادامه صرف‌نظر کرده است هرچند مبلغ هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در خصوص یک قطعه سه و نیم کیلومتری هزینه شد‌.

بهروزی فر از نیاز ۳۵ میلیارد تومانی برای اتمام این پروژه خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و مساعدت دکتر نوبخت ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار  به این قطعه تخصیص داده و پیمانکار اکنون مشغول کار بوده و بسیار امیدواریم تا پایان سال بخش اعظمی از قطعه ۱۳ کیلومتری آماده و مابقی با تأمین اعتبار تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

/فارس