صفیر گیلان/زلیخا صفری؛نشست خبری مدیر کل ورزش و جوانان گیلان و همچنین معاون توسعه ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان به مناسبت برگزاری اولین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در نشست خبری که به مناسبت اولین المپیاد استعدادهای برتر […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛نشست خبری مدیر کل ورزش و جوانان گیلان و همچنین معاون توسعه ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان به مناسبت برگزاری اولین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در نشست خبری که به مناسبت اولین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور برگزار شد، با بیان اینکه این المپیاد نخستین المپیاد ورزشی در گیلان است و نیازمند حمایت رسانه ها هستیم، گفت: این رقابتها در دو رشته شطرنج و تکنواندو و در رده سنی نوجوانان ۱۲ الی ۱۵ سال دختران و پسران برگزار خواهد شد.

مریم بخشی با بیان اینکه این مسابقات به میزبانی خانه شطرنج گیلان و رقابت‌های تکواندو در بخش بانوان به میزبانی رشت در سالن کارگران برگزار خواهد شد، گفت: گیلان در رشته شطرنج در دو قسمت مردان و بانوان و در رشته تکواندو در بخش بانوان میزبانی نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه به منظور حفاظت از محیط زیست و جلوکیری از انقراض گونه کم یاب فک خزری از این نماد در این المیپاد استفاده شده است، افزود: فک خزری و تصاویر شهرک تاریخ ماسوله و تالاب بین‌المللی انزلی نماد این رقابت‌ها در گیلان است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان رشد مدال‌آوری در المپیک جوانان ۲۰۲۲ را یکی از اهداف برگزاری این المپیاد ورزشی بیان کرد و گفت: کشف، جذب و پرورش استعدادهای برتر ورزشی، پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی، توسعه فرهنگ عدالت محوری و بهره‌مندی استان‌ها از توزیع عادلانه امکانات از دیگر اهداف برگزاری المپیاد ورزشی است.

وی در پایان به زمان المپیاد اشاره کرد و افزود: نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی از ۲۸ آبان ماه تا ۹ آذرماه در ۷۸ رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

صادقی معاون ورزش

همچنین معاون توسعه ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان در ادامه این نشست برگزاری المپیادهای ورزشی را فرصت مغتنمی برای کشف استعدادهای برتر ورزشی و همچنین تقویت ورزش های پایه و قهرمانی قلمداد کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان همزمان با سراسر کشور شناسایی استعدادهای برتر را در دستور کار داشته و در روزهای آینده میزبان بیش از ۸۰۰ تکواندوکار و شطرنج باز خواهد بود.

صادقی با بیان افتتاح باشکوه این المپیاد و روشن کردن مشعل المپیاد افزود: پنج شنبه ساعت ۱۰ صبح در سالن یادگار امام شهر رشت به طور رسمی المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزشی در رشته های شطرنج و تکواندو فعالیت خود را آغاز می کند.

وی در ادامه نشست از میزبانی گیلان برای رقابت های جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار یک میلیارد تومانی است این میزبانی به گیلان و با حضور ۸ کشور برکزار خواهد شد.

معاون توسعه ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه المپیاد در برخی رشته ها گروهی و برخی انفرادی و کار ورزشی اشت گفت: ما شاید در مدال افت نداشته باشیم در تنوع رشته ها در المپیاد افت داریم و این ضعف تنوع رشته ها باید بر طرف شود.

وی افزود: در رشته های پایه و پر مدال ما سکوی جهانی را نداریم  و امروز نیازمند استعداد یابی و تشکیل بانک اطلاعاتی و پوشش ورزشکاران  هستیم .

این مسئول ورزشی مسابقات رده پایین را راهی برای نگهداری و رها نشدن نخبه های ورزشی خواند و گفت: پوشش و حمایت و استفاده از امکانات برای این نخبگان ورزشی در آینده رایگان است.