به گزارش اختصاصی صفیر گیلان/همایش کودک  آزاری در شهرستان فومن عصر روز گذشته با حضور دکتر جعفری معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان ،امام جمعه ،نیروی انتظامی ،رواسای ادارات، مهد کودکها و حضور نوجوانان و قشر مردمی به همت اداره بهزیستی شهرستان فومن در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این مراسم ابتداء […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان/همایش کودک  آزاری در شهرستان فومن عصر روز گذشته با حضور دکتر جعفری معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان ،امام جمعه ،نیروی انتظامی ،رواسای ادارات، مهد کودکها و حضور نوجوانان و قشر مردمی به همت اداره بهزیستی شهرستان فومن در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم ابتداء ابراهیمی رئیس بهزیستی شهرستان ضمن تقدیر از حضور مسئولان و خانواده ها و مهد کودکها  در این همایش گفت: امیدوارم با اجرای چنین برنامه هایی بتوانیم گامی مثبت در احیای حقوق کودکان داشته باشیم.

سپس جعفری معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان  با بیان اینکه هر گونه برخورد در ضلع خشونت در خانواده و بین اعضا اتفاق افتد می تواند برای کودک آزار دهنده باشد گفت:در گذشته قتل و فاجعه که برای کودکان اتفاق می افتاد کسی فکر نمی کرد عاملش محیط خانه باشد.

جعفری  رفاء اجتماعی را شامل شرایطی دانست که خانواده در ان احساس امنیت زیستی ،اجتماعی و… داشته و کیفیت زندگی بر آن تاثیر دارد.

وی کودک آزاری را باعث از بین رفتن امنیت در کودک خواند و گفت: کودک آزاری باعث مختل شدن روابط کودک با محیط اطراف شده و باعث ایجاد چهار چوبه ذهنی  خطرناک از دنیا در ذهنش می شود.

معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان  با بیان اینکه اکثر خشونت و اسیب جوامع و اعمال خشونت از همین کودک ازاری سر چشمه میگیرد گفت: ما در کیفیت زندگی از رتبه ۸۹ به رتبه ۴۸ رسیدیم ولی در رتبه اجتماعی ضعیف هستیم.

وی محیط خانواده را توانمند ندانست و گفت: اگر محیط خانواده توانمند بود این همه اسیب نداشتیمو باید در خانواده امروز به اسیبها توجه کنیم.

جعفری بسیاری از منازل امروزی را به خوابگاه تشبیه  و گفت: با ورود فضای مجازی فردمحوری توسعه و خانواده به ظاهر زیر یک سقف زندگی می کند.

وی تاکید کرد باید به امروز و نسل امروز فکر کنیم وگرنه شاهد شکاف نسلی شده و این خطرناک است و باید فضای خانه را خصوصی نبینیم و به چهارچوبها احترام بگزاریم.

معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان شروع زودرس مواد مخدر را در کودکان یک کودک آزاری خواند و گفت: امروزه درگیری مواد مخدر رو به افزایش و گرایش ۸۰ نفر در روز به مواد زنگ خطر بزرگ است.

جعفری عمده پیامد کودک آزاری را  انتقال خشونت بین نسلی ،گردش خشونت در جامعه  و خانواده خواند و گفت: بسیاری از خشونتها بر گرفته از عقده های کودکی است. .

ایشان همگان را مسئول سرنوشت کودکان خواند و گفت:اگر بهترین امکانات و تجهیزات  و ماشین الات را داشته ولی سرمایه انسانی سالم نداشته باشیم فایده ندارد و نمی توانیم کشوری پیشرفته داشته باشیم و کودک آزاری تمامی استعدادها را از بین می برد.

جعفری با اشاره به اینکه بچه های موفق را فقط درس خوان و از این کلاس به ان کلاس و …. نبینیم گفت: اکثر کودکانی که بازی نمی کنند و درگیر چنین موضوعات هستند و نخبه از زندگی در زیر یک سقف تجربه نداشته و نمی توانند در زندگی موفق باشند هر چند در پروسه های دیگر موفقند. وی تاکید کرد؛ امروزه از هر ۱۰۰۰ کودک ۱۵ نفر مورد غفلت و کودک آزاری قرار گرفته و خیلی از کودک آزاریها گزارش نمی شود گفت:.مسئولان فرهنگی کمک کنند .

وی کودک اسیب دیده امروز را  پرخاشگر ، قاتل و معتاد فردا دید و اظهار کرد: رسانه ها تک بعدی عمل نکنند و فقط در تیتر خبری خود کودک ازاری را برای پر تیراژ شدن رسانه خود بکار نگیرند زیرا رسانه نقش خبگان را عمل می کنند  و پیشگیری موضوع را در کار خود داشته باشند.

معاونت  امور اجتماعی بهزیستی استان از اتفاق ۸۰ درصدی کودک آزاری در خانواده خبر داد و گفت:  ورود  دیر هنگام اسیب جدی بر جامعه وارد می کن.

امروز قبل از اغاز همایش نمایشگاه نقاشی کودکان از مهد کودکهای شهرستان   در سالن ارشاد به  معرض دید گذاشته شد و از تعدادی از نقاشی کودکان که در راستای کودک آزاری بود جوایزی اهداء شد