به گزارش صفیر گیلان؛در شب شهادت بانوی دو عالم ، دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت, مظفر نیکومنش نائب رئیس شورا و حجت الاسلام والمسلمین براتی دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری رشت در مراسم عزاداری هیئت امام رضا(ع) محله نخود چر رشت حضور یافتند . دکتر ثابت قدم  به مناسبت شهادت فاطمه زهرا (س) […]

به گزارش صفیر گیلان؛در شب شهادت بانوی دو عالم ، دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت, مظفر نیکومنش نائب رئیس شورا و حجت الاسلام والمسلمین براتی دبیر ستاد اقامه نماز شهرداری رشت در مراسم عزاداری هیئت امام رضا(ع) محله نخود چر رشت حضور یافتند .

دکتر ثابت قدم  به مناسبت شهادت فاطمه زهرا (س)  در شانیت مقام آن حضرت اذعان داشت: حضرت فاطمه (س) چهره ای است که تمامی فقها و علمای مذهبی و اندیشمندان جهان اسلام توجه ای ویژه ای بدان دارند.

 شهردار رشت با اشاره به عقلانیت فاطمی در پیروی از پدر و همسر خود اذعان داشت: توجه ویژه حضرت زهرا(س) به حضرت محمد(ص) و امام علی (ع) زمینه برای رشد و تربیت فرزندانی آماده کرد که اکنون پس از گذشت هزاران سال از قیام عاشورا جهان اسلام به الگو برداری از رشادت های فرزندان آن حضرت می‌پردازد.

وی افزود: در آن زمان  نیز کفار و منافقینی وجود داشتند که برای توسعه روحیه منفعت طلبی خود اقدام به آزار و اذیت خاندان رسول اکرم (ص) می نمودند.

 

 

 

دکتر ثابت قدم ضمن اظهار امیدواری در راستای توسعه تفکر دینی و مذهبی در جامعه کنونی تصریح کرد: از آنجایی که در مکتب اسلام به برابری انسانها تاکید بسیار زیاد ی شده است امید است مسئولین نیز به دور از هرگونه تبعیض و نابرابری به توسعه تفکر دینی و مذهبی و اعتقادات اسلامی در راستای فقرزدایی توجه ای ویژه داشته داشته باشند

 شهردار رشت توجه و توسعه فضاهای مذهبی در محلات را یکی از اقدامات مهم شهرداری رشت خواند و گفت: امید است با توسعه این فضاها برای بهره وری نسل جدید و نیز و تداعی کردن تفکر دینی در زندگی و عمل بخشیدن به این تفکرات بیش از پیش کوشا باشیم.