به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امام حسین(ع) می فرماید شما را به تقوای الهی توصیه می کنم و گناه نکنید و در عین حال به فکر سلامتی جسم خود نیز باشید. وی به ایام شیوع کرونا اشاره کرد و […]

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امام حسین(ع) می فرماید شما را به تقوای الهی توصیه می کنم و گناه نکنید و در عین حال به فکر سلامتی جسم خود نیز باشید.

وی به ایام شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: نمازگزاران تمام موارد پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا را رعایت می کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به تصویب قطعنامه ننگین ۵۹۸ توسط سازمان ملل برای خاتمه جنگ تحمیلی در ۲۷ تیرماه سال ۱۳۶۷، بیان کرد: ایران قطعنامه مذکور را پذیرفت و دو روز بعد امام(ره) با صدور بیانیه ای فرمودند جام زهر را می نوشم.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: تا به امروز موضوع جام زهر نوشیدن امام(ره) در قطعنامه ۵۹۸ برای مردم واکاوی نشده است و باید مشخص شود چه کسانی جام زهر را به امام(ره) نوشاندند و این امر روزی واکاوی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه شنبه هفته آینده مصادف با سالروز شهادت امام جواد(ع) است، خاطرنشان کرد: امامان شیعه، امام تمام بشریت هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به سالروز ازدواج فاطمه(س) و امام علی(ع) در چهارشنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: ازدواج در اسلام اصل مهم است زیرا جوان می تواند طبق فطرت خود کام جویی داشته باشد، تولید نسل انجام می شود و بین زن و مردم رابطه عاطفی برقرار می شود.

آیت الله فلاحتی، ازدواج را مایه آرامش روح و روان جوان عنوان کرد و یادآور شد: ازدواج آسان و ساده باید در جامعه ترویج شود اما متاسفانه برخی نادان ها کار را به گونه دیگری رواج می دهند.

وی با اشاره به تعیین مهریه های سنگین در برخی ازدواج ها، اظهار کرد: برخی فکر می کنند با مهریه سنگین می توانند مانع طلاق شوند اما باید بدانند اخلاق و دین عامل بازدارنده طلاق است.

امام جمعه رشت به تعابیر مقام معظم رهبری نسبت به مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که مجلس یازدهم قوی ترین و انقلابی ترین مجلس دوران انقلاب محسوب می شود و این امر به دلیل حضور جوانان، نیروهای انقلابی و نیروهای با انگیزه و پرتوان محقق شده است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر همراهی مجلس یازدهم با دولت در برطرف کردن مشکلات جامعه، بیان کرد: تورم افسارگسیخته از مشکلات جامعه است.

وی به رابطه ایران با کشور چین اشاره کرد و گفت: قرارداد ۲۵ ساله با چین سال های گذشته منعقد شده و اروپایی ها می خواهند به آن ضربه وارد کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ایران با چین رابطه یک هزار ساله دارد، تصریح کرد: در روابط یک هزار سال با چین، ایران مستعمره نشده زیرا شرقی ها استعمارگر نیستند بلکه غربی ها وحشی و استعمارگر هستند.

آیت الله فلاحتی، کاهش ارزش پول ملی را از معضلات کشور دانست و خاطرنشان کرد: گرانی های بی منطق مردم را آزار می دهد و می طلبد دستگاه های نظارتی در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید براینکه تحریم خارجی را نباید نادیده گرفت، اظهار کرد: ملت ایران، مردمی انقلابی هستند و قدرت های سلطه جو می خواهند این نظام را از بین ببرند.

امام جمعه رشت به سختی معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان باید فعالیت های جناحی و حزبی را کنار بگذارند و به فکر مردم باشند.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس با برنامه ریزی های مناسب قوانین کهنه را دور بریزند.

وی با اشاره به وضعیت اداره ها در رسیدگی به امور مردم، بیان کرد: وضعیت برخی اداره ها به گونه ای است زمانی که مردم می خواهند به اداره ای بروند ماتم می گیرند و لباس سیاه بر تن می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر باز نگه داشتن اتاق مدیران بر روی مردم تاکید کرد و گفت: به بعضی از سازمان ها و اداره ها نمره صفر می دهیم و در مجموع مردم نگرانند و این لکه های سیاه برای نظام اسلامی مناسب نیست.

آیت الله فلاحتی به حیای انسان پیرامون سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از موارد حیای انسان این است که در برابر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به ویژه امام زمان(عج) در رفتارهای شخصی و اجتماعی شرم داشته باشد زیرا همانگونه که خدا شاهد و ناظر بر اعمال انسان ها است، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نیز بر اعمال ما نظارت دارند.

وی با بیان اینکه تمام رفتار، اعمال و کردار ما تحت نظارت خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: انسان باید رعایت عفاف، حجاب، حیا و شرم داشته باشد و به این امر توجه کند تا در زندگی دچار خطا و گناه نشود.