به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت،سرهنگ «عباس حسینی» امروز(دوشنبه، ۱۹ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی اظهارکرد: آرامش و اقتدار امروز را مدیون شهدا و ایثارگری‌های جوانان این مرز و بوم و سرداران شهید هستیم. مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سردارسلیمانی الگوی مناسبی […]

 به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت،سرهنگ «عباس حسینی» امروز(دوشنبه، ۱۹ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی اظهارکرد: آرامش و اقتدار امروز را مدیون شهدا و ایثارگری‌های جوانان این مرز و بوم و سرداران شهید هستیم.
مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سردارسلیمانی الگوی مناسبی برای همه مدیران و اقشار است، گفت: وصیت‌نامه این سردار رشید انقلاب باید مورد مطالعه و توجه قرار گیرد و سیاسیون و مسئولان اصول اساسی فرمایشات این مرد بزرگ را سرلوحه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار دهند.
مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان ابراز داشت: حاج قاسم در وصیت‌نامه خود خطاب به مسئولان کشور از جمله افرادی که خود را اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌دانند گفته است که در هر رقابتی که با یکدیگر دارید اگر عمل شما تضعیف‌کننده دین باشد مغضوب اهل‌بیت(ع) قرار می‌گیرید.

وی اظهار کرد ؛متاسفانه امروز مسئولان نمی خواهند قبول کنند که در جای مسئول نشستند و رعایت برخی اصول در کارشان امر الزامی است ولی متاسفانه این اصول را رعایت نمی کنند و جایگاه چنین مسئولانی در این نظام نیست.

حسینی به حوادث سال گذشته اشاره و اذعان کرد: سال ۹۸، سال مطلوبی برای کشور نبود و ما شاهد حوادث طبیعی از جمله سیل خوزستان و گلستان، زلزله و اغتشاشات بر اثر گرانی بنزین و همچنین تحریم‌های نافرجام استکبار جهانی و حادثه تلخ شهادت سردار سلیمانی و بحران کرونا ویروس بودیم.

وی ادامه داد: با وجود این حوادث، وحدت و انسجام مردم و دولت مثل همیشه پایدار و مستحکم بود و با این روحیه جهادی توانستیم در برابر این مشکلات بایستیم در حادثه سیل گلستان و خوزستان مردم ایران حماسه دیگر آفریدند.

رییس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: در تشیع سردار سلیمانی شاهد بدرقه عظیم ملت ایران و حضور میلیونی مردم در استقبال از پیکر پاکش بودیم.

وی به درخشش سپاه پاسداران در تمام بحرانهای سال ۹۸ اشاره و افزود: ما توانستیم افتخارات و سر بلندی را کسب و با فرصت های ایجاد شده در کنار مردم ایران با وحدت و همدلی خوش بدرخشیم.

حسینی به تشریح فعالیت‌های سازمان بسیج کارمندی سپاه قدس گیلان پرداخت و ادامه داد: این سازمان دارای ۱۷ حوزه کارمندی و ۲۶۰ پایگاه بسیج با ۲۵ هزار بسیجی است که ۷۰ پایگاه آن در شهرستان رشت و ۱۹۰ پایگاه در سطح شهرستانها قرار دارد.

وی به بحران کرونا ویروس در گیلان و فعالیت‌های خودجوش این سازمان اشاره کرد و عنوان داشت: توزیع ۷ هزار ماسک، ۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در ادارات استان، اسکان ۴۰ پزشک بیمارستان رازی رشت، در خانه های شرکت گاز گیلان و توزیع ۱۵۰بسته معیشتی قبل از سال جدید و … از اهم فعالیت‌های این سازمان در بحران کرونا ویروس بود.

رییس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان به رزمایش مواسات در بحران کرونا ویروس به دستور مقام معظم رهبری پرداخت و خاطرنشان کرد: دراین راستا نیز سازمان بسیج کارمندی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

وی از حضور ۱۵ نفر بسیجی این سازمان به درخواست فرمانداری رشت برای نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی در اماکن و اصناف خبر داد و گفت: در ایام کرونا با فراخوان ۵۰ بسیجی برای اهدای خون داوطلب داشتیم که از این تعداد ۳۰ نفر خون اهداء نمودند و ۳ نفر از فرماندهان پایگاه نیز به‌مدت ۲۰ روز شبانه‌روزی در بیمارستان‌ها مشغول خدمت به مردم و بیماران بودند.

حسینی اضافه کرد: در طرح مواسات که پیشنهاد رهبر معظم بود ما در مجموع ۲ میلیارد و ۲۰۹میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمک نقدی توسط ادارات استان در این بحران انجام شده است که از این مبلغ، ۷۸۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان کمک ادارات کل و یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون و ۱۵۰هزار تومان کمک حوزه ها و نواحی بسیج کارمندی در شهرستان‌ها بوده است.

 وی افزود: با همکاری سازمان غله  حدود ۲۵۰۰ گونی آرد توسط این سازمان در اختیار موکب ما برای پخت نان و توزیع رایگان بین مردم نیازمند  قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه هزار و ۶۱۲ بسته حمایتی و هر بسته به ارزش سه میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شد که ارزش کلی این بسته‌ها ۴۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود و توزیع ۹۲ عدد بُن خرید کالا هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان و همچنین توزیع ۹۰۹ قطعه کارت هدیه بانکی بین نیازمندان از دیگر اقدامات بود.

حسینی بیان داشت: ۲۰۰ کیلو مرغ برای توزیع بین نیازمندان به پایگاه‌ها داده شد و توزیع گوشت گرم گوسفند بین افراد بی‌بضاعت نیز جزو دیگر اقدامات بسیج کارمندان سپاه در این ایام بود.

وی با بیان اینکه در بحران کرونا به‌طور کلی ۵ هزار و ۷۳۶ بسته کمک معیشتی توسط بسیج کارمندان سپاه گیلان بین افراد بی‌بضاعت توزیع شد افزود: ارزش ریالی مجموع این بسته‌ها تقریباً یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بود البته یک سری از ادارات‌کل هم در این ایام واقعاً پای کار بودند و به ما در خدمات‌رسانی کمک کردند.

حسینی با اشاره به اینکه خدمت به مردم یکی از شاخصه‌های مهم سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان است خاطرنشان کرد: اجرای میز خدمت جهادی در سطح مساجد و مصلی‌های استان و همچنین پیگیری جدی سلامت اداری و مبارزه با فساد در سطح ادارات از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه جای مدیری که فساد دارد در ادارات نیست و این زیبنده استان گیلان نیست  و نباید در راس اداره کل باشد گفت: اجرای برنامه‌هایی جهت رفع موانع تولید، پیگیری و مطالبه‌گری تکریم ارباب رجوع، حمایت از نیروهای انقلابی در سطح ادارات جهت پیشبرد اهداف نظام‌ و رفع مشکلات مردم از دیگر برنامه‌های بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان به‌شمار می‌روند.

رییس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با تاکید براینکه ۹۹ درصد کمک‌های صورت گرفته در بحران کرونا ویروس خودجوش و مردمی بود، گفت: از همه مدیران و خیران دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف بسیج که در این راستا کمک و همکاری لازم را انجام داده‌اند، کمال تشکر و قدردانی را دارم و این روند تا ریشه‌کنی این بیماری منحوس همچنان ادامه دارد.

وی ضمن تقدیر ازاستاندار گیلان_ شرکت گاز_مدیر عامل بانک ملی_کمیته امداد_بهزیستی گیلان_هلال احمر_مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی_تامین اجتماعی_اداره کل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی_اداره کل غله استان_برق منطقه ای و دیگر عزیزان ….گفت: این کمک های  همچنان ادامه دارد.

وی به مشهود بودن کمبود نیروی انسانی ارزشی و انقلابی متعهد و جهادی در ادارات و در حاشیه بودن مدیران جهادی و انقلابی  اشاره و افزود؛ مطالبه گری امربه معروف و نهی از منکر که یک واجب فراموش شده است  بایستی بیش از پیش در ادارات مورد توجه قرار گیرد اگر چه برخی مدیران  بی توجه به آن هستند.

وی از تاسیس ساختمان جدید بسیج کارمندان سپاه استان گیلان در زمینی به مساحت ۲۳۸ متر  در میدان انتظام خبر داد و گفت: ارزش تقریبی این زمین ۵ میلیارد تومان است که اهدایی اداره کل راه و شهرسازی گیلان به سازمان بسیج کارمندان گیلان است.

خبرنگار؛زلیخا صفری راسته کناری