به گزارش صفیر گیلان، محسن یوسف‌پور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان، به توقف برداشت از جنگل‌های استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از جنگل‌ها باید حفاظت شود اما این امر در توسعه گیلان نباید خدشه‌ای وارد کند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، زراعت چوب را یکی […]

 

به گزارش صفیر گیلان، محسن یوسف‌پور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان، به توقف برداشت از جنگل‌های استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از جنگل‌ها باید حفاظت شود اما این امر در توسعه گیلان نباید خدشه‌ای وارد کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، زراعت چوب را یکی از برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان عنوان کرد و افزود: امسال در یک ‌هزار هکتار اراضی دولتی استان صنوبرکاری را توسعه دادیم.

وی از توزیع رایگان ۶۰۰ هزار نهال صنوبر رایگان بین مردم در سال جاری در گیلان خبر داد و بیان کرد: امر مذکور موجب می‌شود تا حد بسیاری به تقاضای جامعه پاسخ دهیم.

این مقام مسئول، با اشاره به اجرای طرح کاداستر در استان، تصریح کرد: امسال ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی گیلان نقشه‌برداری شده و این امر حدود اراضی و مستثنیات مردم را مشخص می‌کند. ضمن اینکه طرح کاداستر تا سه سال آینده در تمام اراضی استان انجام می‌شود.

یوسف پور، به اعزام سفیران انفال الهی به منظور حفظ منابع طبیعی به شهرستان‌های مختلف گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سفیران انفال الهی مردم را با احکام اسلامی در مورد تصرف اراضی آشنا می‌کنند.

وی با بیان اینکه سفیران انفال الهی در شهرستان‌های رودبار و تالش فعال شدند، اظهار کرد: به ‌زودی سفیران انفال الهی در شهرستان‌های دیگر فعال خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، همچنین از صدور مجوز جذب ۱۴۰ نفر نیروی جوان در منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبر داد و گفت: در اسفندماه جاری یا اردیبهشت و خردادماه سال آینده آزمون جذب نیروها برگزار می‌شود.