به گزارش صفیر گیلان؛حسین اسماعیل پور، فرماندار فومن در نخستین نشست کتابخوان مدیران استانی با معرفی کتاب «توسعه به مثابه آزادی» چاپ پنجم از نشر ری و با نویسندگی آمارتیاسن، گفت: این کتاب دارای ۱۲ فصل است که هر فصل یک سخنرانی علمی را شامل می شود و مقدمه ای که بر کتاب آمده خود […]

به گزارش صفیر گیلان؛حسین اسماعیل پور، فرماندار فومن در نخستین نشست کتابخوان مدیران استانی با معرفی کتاب «توسعه به مثابه آزادی» چاپ پنجم از نشر ری و با نویسندگی آمارتیاسن، گفت: این کتاب دارای ۱۲ فصل است که هر فصل یک سخنرانی علمی را شامل می شود و مقدمه ای که بر کتاب آمده خود می تواند یک کتاب با ارزش بر اقتصاد ایران، باشد.
وی با بیان اینکه این کتاب برعکس کتاب های اقتصادی دیگر، نویسنده اش بر آزادی و آموزش تاکید دارد، افزود: نویسنده کتاب خود سه فرهنگ، تمدن و دمکراسی را از نزدیک لمس کرده که یکی از عوامل موفقیت این کتاب بشمار می آید.
اسماعیل پور، اضافه کرد: این کتاب با دو بحث در خصوص آزادی ها و توسعه اقتصادی نگاشته شده و نویسنده اش معتقد است که درآمد، آزادی و سلامت، پایه های توسعه اقتصادی را خواهند گذاشت.
وی با تاکید بر اینکه در این کتاب توسعه و آزادی رابطه مستقیم با هم دارند، افزود: نویسنده سنت، دولت و گروه های فشار را سه مانع برای توسعه اقتصادی می داند.