اختصاصی/صفیر گیلان؛ هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر فومن در حالی برگزار شد که زهرا نظری رئیس شورای شهر فومن در ابتداء ایام هفته نیروی انتظامی  و هفت مهر، روز آتش نشانان را تبریک گفت: و اظهار کرد؛ اصحاب رسانه یار و یاور شورای شهر بوده و هستند.  در جلسه شورای شهر فومن هرس درختان از […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر فومن در حالی برگزار شد که زهرا نظری رئیس شورای شهر فومن در ابتداء ایام هفته نیروی انتظامی  و هفت مهر، روز آتش نشانان را تبریک گفت: و اظهار کرد؛ اصحاب رسانه یار و یاور شورای شهر بوده و هستند.

زهرا نظری

 در جلسه شورای شهر فومن هرس درختان از مهمترین موضوعاتی بود که در دستور اول این جلسه قرائت و از شهردار فومن که در جلسه حاضر بود خواسته شد تا طبق کمیسیون ماده ۷ این درخواست ضمیمه مصوبات شود.

 نظری با تاکید بر اینکه افراد خود سرانه به شاخه زنی درختان چنار حاشیه معابر و مغازه ها نپردازند گفت: برای جلوگیری از حوادث احتمالی و حفظ درختان چنار با حفظ ایمنی هرس تا ارتفاع ۱۰ متری در سطح شهر و در خیابان ابوذر به خاطر وجود خانه های ویلایی به ارتفاع ۶ متری   انجام شود. 

 وی از شهردار و مجموعه خدمات شهرداری که  تعداد درختان خطر آفرین را به ریز و به نام با درخواست در نامه ای برای انجام مصوبه به شورا تحویل دادند تشکر نمود و گفت: برای حفظ چناران کاشت درخت چنار در فاصله بین دو درخت توسط شهرداری در دستور قرار گیرد.

رئیس شورای شهر فومن  در خصوص انباشت زباله در شهر فومن تاکید کرد تا شهرداری با پیمانکاران  قرار دادی برای جمع آوری زباله بسته  و تبدیل زباله به یک درآمد پایدار از طریق تفکیک برای شهرداریایجاد شود.

نظری با اشاره به کاهش ارزش افزوده در شهرداری و مشکلات در پرداخت حقوق و مزایای کارگران و کارکنان شهرداری گفت: نگاه شهردار باید به سمت درآمد پایدار باشد.

سندی

توقف مصوبات شورای شهر فومن در برخورد با ماشین خراب و گوش سنگین مسئولان !

در این جلسه که قرائت نامه و مصوبه شاخه زنی درختان  دقایق زیادی به طول انجامید سندی عضو  خزانه دار شورای شهر فومن و گفت: من خیلی درختان چنار را نگاه می کنم و واقعا” در برخی مناطق این درختان علارغم زیبایی خطر افرین نیز هستند که باید شهرداری و شورا در سریعترین زمان سربری و شاخه زنی را اجرایی کند.

سندی با اشاره به اینکه بزرگترین مصیبت ما در جلسات شورا و مصوبات این است که هرگز برای زمان ارزش قائل نبوده و نیستیم  و هر کاری حتی به مزائده و مناقصه گذاشتن هرس و سربری درختان  نیز به کندی و در زمان طولانی اجرایی می شود.

وی تاکید کرد؛هرکاری در شهرداری و در جلسه شورا مصوب می شود در پایان یا به ماشین خرابه ختم می شود و یا به گوشهای سنگین مسئولان نمی رسد و یا گوش مسئولان سنگین و مشکل داره!!!!

عضو خزانه دار شورای شهر فومن با بیان اینکه تلاش کنیم تا در جلسه زمان انجام کار را مشخص کنیم گفت: طولانی شدن انجام درخواست های شهروندان به نفع ما نیست .

سندی

دپوی شن و ماسه در رودخانه و فریادهای شهروندان از چاله و چوله شهر

سندی همچنین به دپوی شن و ماسه در رودخانه های شهر فومن اشاره و افزود:امروز در برخی کوچه ها شهروندان ما به سختی عبور و مرور دارند و ما حتی از شن ریزی کوچه های شهرمان عاجز هستیم و من امیدوارم با هر ترفندی با پول با  رشوه من نمی دانم خلاصه مجوز برداشت گرفته شود.

وی تصریح کرد؛ اعضای شورا خود پولی برای حل مشکلات شهروندان شهر فومن ندارد .

عضو خزانه دار شورای شهر فومن  با بیان اینکه سازمانها و نهاد های فرهنگی و انقلابسی کمی در خصوص مسائل فرهنگی  گفتمان سازی دینی داشته باشند گفت: امیدوارم روحانیت ما پشت تریبون در مورد زباله  و ضعف جم آوری زباله نیز فریاد بزنند.

 

خوردن غذای شاندیز مساوی با انباشت زباله در شهرمان

سید نور الدین نعمتی در سمت دبیر شورای اسلامی شهر فومن در این میان در گفتمان دیگر عضو شورا ورود کرد و گفت: ما در گرفتن مجوز برداشت شن و ماسه مانده ایم و تا امروز نتوانستیم مجوز را داشته باشیم تا برخی مشکلات در کوچه های شهری را حل کنیم.

سید نوالدین نعمتی با بیان اینکه فرهنگ سازی در حوزه طرح تفکیک زباله بیش از ۱۰ سال طول می کشد گفت: ما در گذشته با دادن پلاستیک رنگی و گذاشتن سطل زباله برای انواع زباله و … دیگر روش ها تفکیک از مبداء را امتحان کردیم ولی طرح  بی نتیجه و بی پاسخ ماند.

سید نوالدین نعمتی تصریح کرد؛ امروز غذای شاندیز می خوریم بعد می خواهیم زباله نداشته باشیم.

نعمتی در خصوص  واگذاری تیم شهرداری فومن به افراد و اشخاص که گاها” غیر قانونی نیز هست گفت: مرگ یک بار و شیون یک بار  خواهشا” تیم با مزائده  که بهترین راهکار است واگذار شود.

وی تصریح کرد؛ امروز شهرداری فومن بدهکاری بالایی دارد و شهرداری با بدهکاریش قشنگ است.

علیدوست

 ادم شیر پاک خورده بیاد و  زباله ما را ببرد و به ما پول بدهد

علیدوست سخنگوی شورای شهر فومن گفت: در تفکیک زباله و ایجاد درآمد پایدار نگاه ما این است که ما به یکی بگیم زباله ما را جمع کن و به ما پول بده پس اگر زباله منبع درامد

است چرا کسی ورود نمی کند،و وقتی تفکیک از مبداء انجام نمی شود آن آدم شیر پاک خورده کجاست تا زباله ما را رایگان جمع کند.

وی افزود: امروز ما به کارگران پول می دهیم تا زباله را از جلوی درب منازل و سطح خیابان جمع و به دفنگاه زباله ببرند و بعد از شخصی که داوطلبانه و دوست دار محیط زیست است بخواهیم با جمع کردن زباله به ما پول بدهد.

 

سیامک احمد زاده

ایجاد انگیزه طرح تفکیک زباله با کارت صد آفرین 

سیامک احمد زاده نائب رئیس شورای شهر فومن نیز در موضوع طرح تفکیک خواستار ایجاد انگیزه با کارتهای صد آفرین شد و گفت:  با آفرین و جایزه دادن انگیزه ایجاد می شود مثل زمانی که در مدارس برای نوشتن املا کارت صد آفرین و هزار آفرین داشتیم.

شهردار

شهردار فومن؛وقتی که  مصوبات و کارها ناتمام و ابتر می ماند!!

محمدی شهردار فومن نیز در جلسه ۸۹ شورای شهر فومن با اشاره به اینکه سیاست ها و مصوبات در شورا و شهرداری  تدوین می شود و بعد از طی کردن مراحل فرهنگ سازی به سمت ابتر ماندن می رود .

وی افزود: تولید زباله و افزایش زباله به فرهنگ و فرهنگ سازی بستگی دارد .

شهردار فومن در خصوص تیم شهرداری گفت: امروز شرایط تیم داری  نارضایتی ها را به وجود اورده و بی ثباتی در مدیریت تیم و پرداخت هزینه ها هست و تعهدات اجرایی نشده که این مشکل مار را نیز به چالش انداخته که امیدوارم با مدیریت صحیح این مشکل مرتفع شود.

تهیه و تنظیم؛ زلیخا صفری راسته کناری