به گزارش صفیر گیلان، عظیم بلبل آبادی امروز در دیدار با مجمع نمایمدگان گیلان که با حضور مدیران کل آب منطقه ای، توزیع برق و جهادکشاورزی در سالن جلسات برق منطقه ای برگزار شد، اظهار کرد: صنعت برق از سه بخش «تولید»، «توزیع» و «انتقال و فوق توزیع» در راستای تامین انرژی مشترکین تشکیل شده است. مدیرعامل […]

به گزارش صفیر گیلان، عظیم بلبل آبادی امروز در دیدار با مجمع نمایمدگان گیلان که با حضور مدیران کل آب منطقه ای، توزیع برق و جهادکشاورزی در سالن جلسات برق منطقه ای برگزار شد، اظهار کرد: صنعت برق از سه بخش «تولید»، «توزیع» و «انتقال و فوق توزیع» در راستای تامین انرژی مشترکین تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه خوشبختانه در سطح استان ۸ نیروگاه بزرگ و کوچک با تنوع سیکل ترکیبی، آبی و بادی داریم، افزود: ظرفیت نامی نیروگاه های مذکور ۲ هزار و ۸۲۶ مگاوات است؛ به زودی هم یک نیروگاه با ظرفیت ۲۵ مگاوات با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری می رسد.

بلبل آبادی افزود: در سال گذشته بیشترین مصرف استان در روز ۹ مرداد ماه به ظرفیت هزار و ۸۳۵ مگاوات بوده که در مقایسه با ظرفیت تولیدی ۲۸۲۶ مگاوات می توان گفت میزان تولید استان بیشتر از میزان مصرف است و خوشبختانه گیلان با ظرفیت خوبی که در تولید دارد می تواند انرژی را به استان های مجاور تبادل یا صادر کند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه در سال ۹۷ و چند ماه نخست امسال توانستیم ۴۸۰ مگاوات آمپر به ظرفیت نامی پست های انتقال و فوق توزیع استان اضافه کنیم، تصریح کرد: بار مالی این پروژه ها حدودا ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است که در این مدت رشد حدودا ۷ درصدی را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: برای اینکه مشکلات استان گیلان را در بخش انرژی تحت پوشش قرار دهیم، در نیمه دوم سال۹۷ حدود ۳۰۰ پروژه را به مناقصه گذاشتیم که بخشی از آنها تا مرحله عقد قرارداد هم پیش رفته اند، در حال حاضر هم پیش پرداخت انجام می گیرد که بیش از ۶۵ میلیارد تومان خواهد بود.

بلبل آبادی اضافه کرد: علی رغم همه اقدامات انجام گرفته، نیاز است تا سرمایه گذاری  مناسبی برای سال های آینده اتفاق بیافتد در همین راستا ۱۸ پروژه را تا سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کردیم که به اعتباری حدود یک هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین تعدادی پروژه را هم برای سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ برنامه ریزی کردیم که به اعتباری بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با اشاره به خرید ۸ ترانسفورماتور جدید گفت: به پیشنهاد شرکت توانیر پروژه های دیگری را هم تعریف کردیم که تمام این اقدامات سرمایه گذاری اصلی و اساسی را در استان تحت پوشش قرار نمی دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور ۷۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شد که ۳۵ میلیارد تومان برای سالجاری و ۳۵ میلیارد تومان هم برای سال ۹۹ است، انتظار داریم با کمک نمانیدگان محترم این اعتبار هر چه زودتر تخصیص یابد.