به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام والمسلمین چهری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان و همکاران دانشگاه علوم پزشکی ، با اشاره به آغاز ثبت‌نام هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات (نجف، کربلا و کاظمین)، اظهار کرد: دانشگاهیان از امروز ۲۵ آذر تا ۵ دیماه فرصت دارند تا برای شرکت […]

 

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام والمسلمین چهری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان و همکاران دانشگاه علوم پزشکی ، با اشاره به آغاز ثبت‌نام هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات (نجف، کربلا و کاظمین)، اظهار کرد: دانشگاهیان از امروز ۲۵ آذر تا ۵ دیماه فرصت دارند تا برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کنند.

حجت الاسلام چهری  با اشاره به اینکه هر ساله  دو دوره زیارت عتبات عالیات را در غالب   و اساتید و دانشجویان و کارمندان دانشگاه  را اعزام داریم گفت: هر کسی دو اولویت را انتخاب و اولویتها مشخص است.

وی، با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در این دوره می‌توانند در سایت www.labbayk.ir ثبت‌نام نمایند،افزود: در این دوره دانشگاهیان در غالب ۷ کاروان شامل ۶ کاروان هوایی و یک کاروان زمینی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه اعزام‌های هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از بهمن ماه ۹۶ تا اردیبهشت ماه ۹۷ صورت خواهد گرفت، افزود: اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت انجام خواهد شد

ایشان با اشاره به اینکه نظام وظیفه استان هماهنگی بسیار  خوبی با ستاد عتبات عالیات  دانشگاهیان داشته گفت:ما در اعزام بحث مشمول بودن دانشجو را داشتیم  که با هماهنگی که در سطح وزارت خانه و نهاد رهبری داشتیم بحث این موضل را حل کنیم و در اربعین ۶۵۰ نفر دانشجوی آقا  را مجوز خروج گرفتیم  و مشکل حل شد.

حجت‌الاسلام چهری، با بیان اینکه اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات با هدف رشد و توسعه فرهنگ زیارت برگزار می‌شود، گفت: هزینه سفرهای زمینی یک میلیون و ۲۰۰ است که از این میزان یک میلیون دریافت می‌شود و هزینه سفرهای هوایی یک میلیون و ۸۰۰ است که یک میلیون و ۵۰۰ دریافت می‌شود.

photo_2017-12-11_21-01-47

وی تصریح کرد؛ تسهیلات مالی نیز برای این سفرها با همکاری بانک ملت و صندوق رفاه دانشگاهیان اعطا خواهد کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نوسان نرخ ارز گفت: تمام مبادلات سازمان حج با کشور عراق بصورت دلار است و در صورت افزایش نرخ دلار در بازار امکان افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی هزینه سفر وجود دارد.

وی ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت هماهنگی در ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ستاد عمره و عتبات علیات در اتاقی در دانشگاه در حال انجام کارها است.

حجت‌الاسلام چهری، در پایان تاکید کرد : از میان دانشگاهیان ثبت‌نامی، قرعه کشی و  نتایج تا ۹ دی اعلام خواهد شد../زلیخا صفری