مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: باید با نظارت دقیق و مستمر از فساد و پولشویی در موسسات خیریه جلوگیری شود.

وی با اشاره به بند (و) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها مکلف هستند تمامی حمایت‌ها و کمک های خود را به تفکیک شناسه ۱۴ رقمی در سامانه tab17.mcls.gov.ir   ثبت کنند.

علیزاده خاطر نشان کرد: موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند و با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد منجر به سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه ها است و از این طریق شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسات ممکن می شود.

علیزاده ادامه داد: بر این اساس، موسسات خیریه قادر خواهند بود نتیجه استحقاق سنجی افراد را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کنند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعیرفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت ها باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا/پایا) باشد افزود: افراد باید در قسمت شناسه پرداخت نسبت به درج کد ۱۴رقمی (ابتدا عدد ۱۱۰ و سپس عدد ۱۱ رقمی شناسه ملی مؤسسه خیریه) اقدام کنند.

گفتنی است نشانی سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه tab17.mcls.gov.ir می باشد که راهنمای تمامی مراحل در قالب فیلم آموزشی، راهنما و دستور العمل در سامانه قابل رویت بوده و همچنین شماره تلفن ۲۵۰۰-۰۲۱ برای پاسخگویی و پشتیبانی از ساعت ۸ الی ۱۶ پیش بینی شده است،

همچنین متقاضیان می توانند سوالات خود را به صورت پست الکترونیکی به آدرس Ngo@mcls.gov.ir ارسال و یا از طریق ثبت درخواست پشتیبانی در داخل محیط کاربری سامانه اقدام نمایند و ظرف مدت ۴۸ ساعت پاسخ کارشناسان مربوطه را دریافت کنند.