مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت نخستین وقف در کشور با نیت ترویج مکتب «حاج قاسم سلیمانی» در شهرستان لاهیجان به ارزش یک میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام ستار علیزاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «حاج حسن صادقی» نیکوکار لاهیجی نخستین وقف را در کشور با نیت ترویج مکتب «حاج قاسم سلیمانی» در لاهیجان به ثبت رساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: تبلیغ و ترویج مکتب حاج قاسم، برگزاری مراسم ایام شهادت سردار سلیمانی و حضرت زهرا (سلام الله) و شهدای جبهه مقاومت از نیات این موقوفه است.

وی با بیان اینکه این نیکوکار لاهیجان ملک مسکونی به مساحت ۲۷۰ متر را وقف کرد، گفت: ارزش این ملک، یک میلیارد تومان برآورد شده است.

علیزاده ادامه داد: سنت حسنه وقف را یک سنت متعالی و معطوف به نیازهای زمان خواند و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هر جا نیازی در جامعه اسلامی احساس شده، سنت حسنه وقف برای رفع آن نیاز وارد میدان شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به نیاز امروز جامعه جهانی به مقاومت در برابر استکبار و تفکر قلدرمابانه زورمداران، اظهار کرد: وقف با نیت ترویج مکتب حاج قاسم در واقع لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برای زمینه سازی ظهور موعود امم است.