نماینده ولی فقیه در گیلان انسجام در امت اسلامی و وجود رهبر الهی را دو شرط اساسی در نظام ولایی عنوان کرد و گفت: شناخت معارف والای دین با هم‌آوایی ولی خدا محقق می‌شود.

به گزارش صفیر گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در حرم مطهر فاطمه اخری(س) رشت برگزار شد با اشاره به خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: انسجام در امت اسلامی و وجود مدیر و رهبر الهی دو شرط اساسی نظام ولایی است.

وی به مردم ولایتمداری که در کنار ولی خدا زندگی می‌کنند، اشاره کرد و افزود: ولایت در لغت به معنای قرار گرفتن دو چیز در کنار هم است و معنای اصطلاحی آن عبارت از یکپارچه بودن مردم جامعه به طوری که از دگراندیشان انفصال پیدا کنند و به چنین مردمی که از وحدت برخوردار باشند می‌گویند اهل ولایت هستند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه رهبر الهی امت را به طرف خدای متعال هدایت می‌کند، تصریح کرد: جامعه‌ای که اهل ولایت باشد می‌تواند در همه عرصه‌ها مشکلات خود را برطرف کند.

آیت‌الله فلاحتی به زندگی آحاد جامعه ولایی و مومن در کنار ولی الهی اشاره کرد و گفت: مسلمانان تحت زعامت ولایت مانند بدن یک انسان هستند و اگر کسی دردی ببیند همه باید به او کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر الهی منشور امت اسلام است، بیان کرد: آنها که در فتنه سال ۸۸ شعار می‌دادند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» دروغ می‌گفتند یا اگر بخواهیم مماشات کنیم از اسلام چیزی نمی‌دانستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تلاش برای برطرف کردن مشکلات همدیگر را منشور امت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: فاطمه(س) فرمودند اگر امت مسلمان بخواهد ولایت ما را بپذیرد این جامعه از تفرقه و آسیب‌ها ایمن می‌ماند.

آیت‌الله فلاحتی به ویژگی‌های جامعه ولایی اشاره کرد و یادآور شد: جامعه اسلامی وظیفه دارد آنچه ولی خدا براساس کتاب خدا بیان می‌کند به او پایبند باشند.
وی با بیان اینکه شناخت معارف والای دین با هم‌آوایی ولی خدا محقق می‌شود، اظهار کرد: حکومت بر مبنای ولایت در روابط با غیر مسلمانان تلاش می‌کند استقلال خود را حفظ کند، تحت سلطه آنها قرار نگیرد و استثمار نشود.

امام جمعه رشت، ایستادگی مقتدرانه در مقابل سلطه کشورهای غیر مسلمان را ویژگی حکومت بر مبنای ولایت خواند و افزود: مقابله با طرح شوم دشمن در جامعه ولایی تحقق پیدا می‌کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه دشمن به این باور رسیده درلایه‌های جامعه اسلامی حرکت ولایی وجود دارد، بیان کرد: شبهه‌افکنی بین آحاد مردم از اهداف شوم دشمن در راستای متزلزل کردن ولایت در جامعه اسلامی است.

وی، خودصیانتی را سبب از بین رفتن شبهه‌ها دانست و تصریح کرد: در نظام ولایی توجه به امر ولی مهم است بنابراین میان جامعه و ولی الهی باید رابطه تنگاتنگ باشد زیرا ولایت الهی جامعه را از حوادث حفظ می‌کند.