به گزارش صفیر گیلان؛ « نادر جهان آرای» در حاشیه این جشنواره اظهارکرد: جشنواره جابربن حیان مجموعه فعالیت‌های است که در سطح کلاس، مدرسه، منطقه و استان و کشور اجرا شده است.   وی با اشاره به برگزاری ۸ دوره از این جشنواره از آغاز تا به امروز گفت: لحظه لحظه فعالیت های گروهی دانش آموزان […]

به گزارش صفیر گیلان؛ « نادر جهان آرای» در حاشیه این جشنواره اظهارکرد: جشنواره جابربن حیان مجموعه فعالیت‌های است که در سطح کلاس، مدرسه، منطقه و استان و کشور اجرا شده است. 

 وی با اشاره به برگزاری ۸ دوره از این جشنواره از آغاز تا به امروز گفت: لحظه لحظه فعالیت های گروهی دانش آموزان در این برنامه فرصت مناسبی برای تقویت روح مشارکت جویی و همچنین تقویت فعالیت های مهارت محور در نظام آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اذعان کرد: برپایی چنین جشنواره‌های زمینه رشد دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف را فراهم خواهد کرد. 

جهان آرای  ادامه داد: فلسفه وجودی این جشنواره و دیدگاه کارکردی آن عمدتا با تغییر فرآیند یادگیری از تئوری صرف به ساخت و عملیاتی کردن دانایی به محصول و ثروتی پایدار همراه است.

 وی ادامه داد: نفر ساعت هایی که دانش اموزان در کنار هم به ویژه به صورت تیمی در سطح کلاس کوشش می کنند،  کار بسیار پر ارزشی است و فعالیت های مهارت محور لذت تحصیل را به کام دانش آموزان بهتر و شیرین تر می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در پایان از مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش، استان گیلان و به ویژه مدیرعامل منطقه آزاد اقتصادی انزلی در برپایی این جشنواره قدردانی کرد.

در این جشنواره ۲۰۰ دانش آموز منتخب حضور دارند. 

جابربن حیان جشنواره  photo_2019-08-17_08-53-33IMG-20190817-WA0005 photo_2019-08-17_09-13-05