به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به برگزاری مراسم جشن «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در ۲۷۰ بقعه استان گیلان،  گفت: این جشن طی  در دو روزها دوشنبه و سه شنبه در بقاع متبرکه برگزار می شود. وی همچنین به برگزاری سومین همایش سراسری «بانوان ولایی» در استان گیلان اشاره کرد و […]

به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به برگزاری مراسم جشن «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در ۲۷۰ بقعه استان گیلان،  گفت: این جشن طی  در دو روزها دوشنبه و سه شنبه در بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری سومین همایش سراسری «بانوان ولایی» در استان گیلان اشاره کرد و افزود: این همایش ساعت ۱۶:۳۰ روز ۲۹ مرداد ماه آغاز و تا بعد از نماز مغرب و عشاء ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه با بیان اینکه این همایش در ۵۰ بقعه استان برگزار شده و هر شهرستان یک برنامه محوری دارند، بیان کرد: برپایی ۹۰ ایستگاه‌ صلواتی، ۲۵ غرفه همه واقف باشیم و همچنین مشاوره وقف برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در بقاع متبرکه گیلان تدارک دیده شده است.

وی مدیحه سرایی، شعرخوانی با موضوع ولایت و اجرای برنامه مشاعره از جمله برنامه های پیش بینی شده در برخی بقاع دانست و تصریح کرد: قرائت خطبه غدیر، تقدیر از سادات خادم بقاع متبرکه، اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امام زادگان، قرائت میثاق نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌هایی است که در عید غدیر در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

حجت السالام علیزاده افزود: ۱۵ مبلغ غیر بومی و ۱۷۱ مبلغ بومی در برگزاری جشن‌های دهه ولایت با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

/مهر