اختصاصی/صفیر گیلان؛سردار محمد عبدالله پور صبح امروز در نشست خبری طرح “جهاد همبستگی ملی” در رشت و در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت به ویژه  خدمت بانوان حاضر در جلسه ولادت بانو حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) خواستار تبیین کرامتزن در هفته عفاف و حجاب شد. سردار عبداله پور سپاه را سازمانی […]

 اختصاصی/صفیر گیلان؛سردار محمد عبدالله پور صبح امروز در نشست خبری طرح “جهاد همبستگی ملی” در رشت و در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت به ویژه  خدمت بانوان حاضر در جلسه ولادت بانو حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) خواستار تبیین کرامتزن در هفته عفاف و حجاب شد.
سردار عبداله پور سپاه را سازمانی برای حفظ انقلاب و پاسداری از دستاورد‌های آن خواند وگفت: سپاه وظیفه پیشرفت انقلاب و از بین بردن موانع را در همه ابعاد جز وظایف خود می‌داند.
وی مهم‌ترین قدرت سپاه را مردم خواند و افزود: به دور از هرگونه حب و بغض و فارغ از ایرانی بودن میتوان در شان چنین ملتی که در تاریخ نظیر ندارد از بهترین جملات استفاده کرد.
خدمت به مردم، این حافظان ۴۰ ساله انقلاب بر سپاه امری واجب و الزامی
فرمانده سپاه قدس گیلان خدمت به ملت ایران و خصوصا محرومین را بر همگان به ویژه بر سپاه واجب دانست و بیان کرد: سیل علاوه بر نعمات الهی، خساراتی را در بیش از ۲۰ استان به وجود آورد که شاید حل آن در توان دولت‌ها نباشد، اما در کشور ما همه مجموعه‌های دولتی و مردمی به عنوان معین پای کار آمدند و همکاری کردند.
سردار عبدالله پور با اشاره به جمع آوری ۲۸۳ میلیون تومان پول نقد از طریق شماره حساب‌های سازمان بسیج که برای مناطق سیل زده هزینه شد ادامه داد: ۶ میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان کمک‌های غیرنقدی سپاه نیز در اختیار مردم سیل زده قرار گرفت.فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه تصریح کرد: ۲ دستگاه بیل مکانیکی، ۱۰ دستگاه کمپرسی، ۲ قایق موتوری، ۴ قایق کمک دار تاکتیکی و ۷ دستگاه خودرو نظامی برای‌حمل و نقل اسباب و اثاثیه از مجموعه لشکر به خوزستان اعزام شد.

ساخت ۵۰۰ مسکن محرومین توسط سپاه قدس گیلان در گلستان

وی با ییان اینکه ۷ موکب از ستاد عتبات از سراسر استان به مناطق سیل زده اعزام شدند گفت: مرحله دوم در حوزه سیل با ساخت ۵۰۰ مسکن محرومین در گلستان آغاز شد که تا به امروز ۱۵۹ واحد در حال ساخت و ۲۵۹ واحد برای تعمیر را در دست گرفتیم.

سردار عبدالله پور با اشاره به اینکه با همکاری گروه جهادی و همکاری مردمی منطقه کار‌ها به شکل خوبی در حرکت است بیان کرد: برای ساخت خانه‌ها فرصت ۴ ماهه و فرصت ۴۵ روزه برای تعمیر داریم که در این راستا هفته گذشته کلنگ زنی و پی کنی ۳۰ واحد برای مدد جویان بهزیستی شروع شد.

سردار عبدالله پوربا بیان اینکه تمام هدف ما در مناطق سیل زده فقط ساخت خانه نیست گفت:به همت کل اتحادیه صنفی استان، خیرین استان و بسیج اصناف حدود ۶۰۰ میلیون تومان لوازم خانه امروز به مناطق سیل زده گمیشان ارسال می‌شود گفت: ۴۰ دستگاه یخچال، ۴۰ دستگاه تلویزیون، ۴۰ اجاق گاز، ۴۰ پنکه، ۴۰ سری موکت ۷۵ متری، ۸۹ پارچه فرش ۶ متری و مقداری لوازم آشپزخانه شامل لوازم ارسالی است.
سردار عبدالله پور در پایان با بیان اینکه در این رابطه اهل سنت هم آمادگی خود را برای همکاری اعلام‌کردند افزود: هماهنگی‌ها صورت گرفته و از طریق مساجد اهل سنت استان و کمک‌های آنان مسائل حل خواهد شد.
 سردار عبدالله‌پور در پایان با بیان اینکه ۳۰ گروه جهادی در گمیشان مستقر هستند، گفت: تمام این خدمات به اهل سنت اهدا می‌شود که این موضوع نشانه وحدت و همبستگی در کشور و اقوام است.

 گفتنی است؛گمیشان یکی از شهرهای استان گلستان می‌باشد. این شهر در شمالی‌ترین قسمت حاشیه شرقی دریای خزر قرار دارد و از طرف شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به بندرترکمن، از شرق به آق قلا و از طرف غرب به دریای خزر ختم می‌شود. مردم منطقه از لحاظ مذهبی مسلمان اهل سنت شاخه حنفی می‌باشند.

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۹٬۱۹۱ نفر (۵٬۱۲۹ خانوار) بوده‌است.

//زلیخا صفری

سپاه image_2019_7_7-4_12_25_547_WUD image_2019_7_7-4_11_40_851_kOl

image_2019_7_7-4_14_23_774_BUE