به گزارش صفیر گیلان؛به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی ویژه برنامه ه ای با حضور فرماندار و شهردار و مسئولان ادارات در واحد آتش نشانی شهرستان فومن برگزار شد. محمود قاسم نژاد ضمن یاد اوری  خاطره شهدای پلاسکو گفت:یاد آتش نشانانی که در دل آتش حاضر و دل به دریا و دل به آتش می […]

به گزارش صفیر گیلان؛به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی ویژه برنامه ه ای با حضور فرماندار و شهردار و مسئولان ادارات در واحد آتش نشانی شهرستان فومن برگزار شد.

محمود قاسم نژاد ضمن یاد اوری  خاطره شهدای پلاسکو گفت:یاد آتش نشانانی که در دل آتش حاضر و دل به دریا و دل به آتش می زنند تقدیر و تشکر می کنم.

image_2018_9_29-5_6_18_545_X92

 ایشان حادثه پلاسکو را تلنگری برای مسئولان و  ملت ایران خواند و گفت: این حادثه ایثارگری عزیزان آتش نشانی را نشان داد و تلاش این عزیران که برای نجات جان  و اموال موجود در ساختمان پلاسکو داشتند و مردم نگاهشان از ان روز  به آتش نشانان تغییر کرد.

 فرماندار فومن گفت: برای هر حادثه ای آتش نشان حضور دارد و مدیریت شهری ما باید در اعتبارات و برنامه ریزی بودجه آتش نشانی را ببینند و مشکلات و مطالبات آنها را به موقع پرداخت کنند.

وی آگاهی جامعه را در مقابل خطرات پیش رو امری ضروری خواند و گفت: مردم باید نقاط آسیب را بشناسنند و دقت کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن به حوزه شهری و رعایت در ساخت و ساز اشاره و تاکید کرد: رعایت ساختمان در زمان احداث و اینکه حداقل ساختمانها پارکینگ داشته باشد مشکل ترافیک حل می شود و اگر نکات ایمنی و اتش نشانی توسط ناظر ساختمان رعایت شود در واقع مشکلات بیشتری حل می شود.

فرماندار فومن در جمع آتش نشانان شهر فومن ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاش های شبانه روزی آتش نشانان خدوم و زحمتکش در شهرها و روستاهای کشور، علی الخصوص آتش نشانان زحمت کش شهر فومن،گفت: شما آتش نشانان با از خود گذشتگی و ایثارجان خود همواره در مواجهه با خطر، با جسارت و شجاعت، برای نجات آسیب دیدگان تلاش کرده  و با اثبات عملکرد خود به عنوان ناجیان مردم عزیزمان همواره و در همه حال آماده خدمت و جانفشانی هستید.

 فرماندار فومن از واحد مدیرت آتش نشانی خولست تا در زمان حادثه دقت بیشتر کند گفت: من حتما خوراکی از طرف شهرداری فومن ،ماسوله و ماکلوان برای شما در تجهیز امکانات فراهم ک خواهم کرد.

قاسم نژاد  امکانات موجود در آتش نشانی شهرستان فومن را  که در اختیار آتش نشانان هست جون میراثی خواند و گفت:  دقت کنیم تا از تجهزات برای نسل آینده که وارثان ما هستند بیشتر مراقبت شود.

ایشان تجهیزات موجود در آتش نشانی فومن را برای شهر ۱۰۰هزار نفری مناسب ندانست گفت:ولی سعی کنید با این امکانات خدمات داشته باشید در اتش سوزی انتظار جامعه به موقع رسیدن است.

ایشان انگیزه مهار خاموش کردن اتش را برای حفظ مال مردم از مهمترین ویژگی اتش نشان خواند و گفت:گاهی تمام زندگی مغازه دار  و سرمایه اش همان یک مغازه است که اگر با حضور به موقع شما حفظ و مهار نشود تمام سرمایه یک فرد در آتش می سوزد وتلاش کنید در کنار سرعت دقت داسته باشیم.

image_2018_9_29-5_7_24_376_v8i

وی تاکید کرد؛ انتظار داریم با همین امکانات بهترین راندمان کاری را داشته باشید همانطور هم شما از مدیریت شهری انتظار تجهیزات را دارید.

فرماندار فومن امیدوار شد تا  امکانات بیستر برای خدمات بهتر به زودی در این شهرستان به واحد آتش نشانی فومن برسد.

در این مراسم فرماندار فومن به همراه شهردار از تلاش آتش نشانان تقدیر کرد.

تهیه و تنظیم//زلیخا صفری