به گزارش صفیر گیلان؛خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به دهه اول ذی‌حجه و مشرف شدن حاجیان به مکه مکرمه اظهار کرد: حدود ۸۰ هزار ایرانی به مکه و مدینه رسیده‌اند و این ماه، ماه یکی از فروع دین است. به گزارش صفیر گیلان به نقل […]

به گزارش صفیر گیلان؛خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به دهه اول ذی‌حجه و مشرف شدن حاجیان به مکه مکرمه اظهار کرد: حدود ۸۰ هزار ایرانی به مکه و مدینه رسیده‌اند و این ماه، ماه یکی از فروع دین است.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت قربانی با اشاره به آیه ۲۷ سوره مبارکه حج افزود: خداوند در این آیه به حضرت ابراهیم (ع) و هم به پیغمبر (ص) امر کرد که باید به حج بروید و به مردم بگویید باید به حج رفته و باید از منفعت حج بهره‌مند شوند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فواید سفر معنوی حج بیان کرد: حج یک کنگره جهانی اسلام است که هرسال با حضور مسلمانان دنیا در مکه تشکیل می‌شود و حاجیانی از سراسر دنیا در آنجا حضور پیداکرده و تبادل‌نظر می‌کنند.

وی با تأکید بر عدم وجود تبعیض در میان حاجیان گفت: مسلمانان از رنگ، مذهب، زبان و قومیت‌های مختلف هستند و تبعیض در آنجا راهی ندارد و شهرنشین و روستایی باهم فرقی ندارند.

قربانی بابیان اینکه آمریکا گرفتار تبعیض‌های نژادی شده است گفت: امروزه مسجدهای ما را آتش می‌زنند و سیاه‌پوستان را کشته و شکنجه می‌کنند و این در حال حاضر در دنیا رواج دارد.

 امام‌جمعه رشت افزود: دنیای اسلام با تشکیل کنگره جهانی حج کمک می‌گیرد و بزرگان کشورها تصمیم می‌گیرند که مشکلات آن‌ها را حل کنند.

وی بابیان اینکه خداوند حج را برای اسلام علم قرار داد گفت: در میدان جنگ زمانی که علم سرپا است سربازان معتقدند که هنوز شکست نخوردند اما وقتی علم افتاد متوجه شکست در جنگ می‌شوند پس حج سبب قوام دنیای اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر اینکه دین تا زمانی استوار است که کعبه هست بیان کرد: برقراری حق بر اساس استواری دین است پس وظیفه دنیای اسلام است که خانه کعبه را خالی نگذارد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فرمایشات امام راحل در وصیت‌نامه خویش اظهار کرد: خانه خدا را خالی نگذارید وقتی‌که خانه خدا را خالی گذاشتید دیگر خدا به شما فرصت زندگی نمی‌دهد.

وی بیان کرد: آل سعود فکر می‌کند که خانه خدا ملک شخصی خود است و ایران، سوریه، قطر، عراق و کشورهایی که با او هم‌فکر نیستند حق ندارند در مکه حضور پیدا کنند.

قربانی با اشاره به جنایات آل سعود افزود: عربستان با وقاحت تمام به بحرین و یمن لشکرکشی می‌کند و به ۸۰ درصد مردم بحرین که شیعه هستند حق اظهارنظر نمی‌دهند و یمن را دو سال حتی در ماه حرام زیر بمباران قرار داده‌اند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه عربستان می‌خواهد قدرت یمن را از بین ببرد و خود مالک آنجا باشد بیان کرد: آن‌ها قصد دارند ثروت یمن را برای خود مصادره کنند و به اربابان خود چهار هزار دلار پول بدهند و اسلحه بخرند و همان مهمات را بر روی سر مسلمان بریزند.

وی با اشاره به حوادث تلخ در ایام حج افزود: حاجیان را در منا براثر سهل‌انگاری و در جمعه خونین ۶۶ شهید کردند و به همین دلیل ما سال گذشته در حج حضور نداشتیم اما خودشان عراق را واسطه کردند و امسال حاجیان خود را عزتمندانه فرستادیم.

امام‌جمعه رشت افزود: کعبه باید محل حل مشکلات مردم باشد نه اینکه سازمان ملل محل تصمیم‌گیری برای مسلمانان شود.

قربانی با تأکید بر اینکه امروز فقط نام حج و قرآن و پیغمبر برقرار است بیان کرد: معنی واقعی حج، قرآن و اطاعت از پیامبر است که آن به‌وسیله تروریست‌های که آل سعود پرورش داده و دنیای اسلام به جان هم انداخته از بین رفته و آمریکا و اسرائیل در این زمان کار خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به روز عرفه افزود: روز عرفه روز نهم ذی‌حجه است و باید با تجمع در مساجد و خواندن دعای عرفه امام حسین این روز را قدر بدانیم زیرا روز عرفه روز بخشش فراوان پروردگار است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به خدمات و زحمات دکتر نوبخت برای گیلان افزود: در چهار سال گذشته جناب نوبخت در همین جایگاه بودند و حسن عمل و صداقت، توانمندی باعث شد که در همان جایگاهی که قلب اقتصادی و اجتماعی جامعه ما حضورداشته باشند.

وی با تأکید بر دولتمردان بیان کرد: اشتغال و تولید را در مرحله اول کار خود قرار دهید زیرا خانواده‌ها به خاطر بیکاری نگرانند و باید این نگرانی برطرف شود.

قربانی با اشاره به خدمات و زحمات استاندارد افزود: استاندار گیلان در این مدت کم نگذاشتند و هشت هزار پروژه را در مرحله قبل در گیلان پیاده کردند.

وی افزود: با این وحدتی که در استان و این هماهنگی که در دولت، ملت و مقام معظم رهبری وجود دارد ان‌شاءالله تلاش‌های رئیس‌جمهور را در مقام عمل ببینیم.